Drukuj w dużym formacie

Drukuj w dużym formacie29.06.2018 12:37
Redakcja Fotoblogia.pl

Fotografia to piękne i rozwijające hobby, okno na świat, a także nierzadko biznes o ogromnym rozmachu i wielu obliczach. Fotografia ślubna, studyjna i plenerowa, a także reklamowa i wydawnicza to tylko przykłady, jak często potrzebne są zdjęcia. W mediach i marketingu

istotne znaczenie ma fotografia dużego formatu, dlatego profesjonalna firma zajmująca się wydrukiem zdjęć powinna wyposażyć się w urządzenie umożliwiające druk w formacie A3.

W 2016 r. na całym świecie sprzedano ok. 25 milionów aparatów fotograficznych. Wiele transakcji zawieranych było na potrzeby firm. Za pomocą aparatów cyfrowych wykonujemy mnóstwo zdjęć, spośród których wybieramy najlepsze. Następnie drukujemy je samodzielnie bądź zlecamy ich wydruk w laboratoriach, publikujemy na portalach społecznościowych, stronach poświęconych fotografii albo po prostu trzymamy na twardym dysku i przeglądamy. Jeśli mowa o użytku profesjonalnym, zdjęcia bardzo często służą do celów reklamowych i marketingowych. Wówczas możemy potrzebować całej rozpiętości formatów – od takich, które posłużą do wydruku ulotki po o wiele większe, np. do wykonania plakatu. Aby móc drukować fotografie w różnych formatach, niezbędna jest drukarka umożliwiająca wydruk zdjęć w formacie A3. W zeszłym roku na świecie sprzedano niemal sto milionów urządzeń drukujących – w tym również wielkoformatowych.

Drukarka do zdjęć – jak ją wybrać?

Jeżeli nasza firma zajmuje się m.in. wydrukiem zdjęć, niezbędnym nabytkiem jest specjalistyczna drukarka. Warto przy okazji zastanowić się nad urządzeniem wielofunkcyjnym, które będzie mogły być wykorzystane także do kopiowania i skanowania. Przykładowym urządzeniem tej klasy jest HP PageWide Pro P77740 – sprzęt, który oferuje wspomniane funkcje, a przy tym pozwala na wydruk nie tylko w standardowym formacie A4, ale i w większym – A3.

Jeżeli natomiast najistotniejszą cechą, jakiej szukamy w urządzeniu drukującym, jest prędkość oraz płynność wydruku, możemy zdecydować się na przykład na urządzenia wielofunkcyjne HP z serii LaserJet E725xx. Działa ono niezawodnie i nie spowoduje przestoju nawet jeśli na liście zadań znajdzie się wiele plików.

Pojemna pamięć wewnętrzna

Fotografia reklamowa to sektor, w którym wymagana jest doskonała jakość zdjęć oraz nierzadko właśnie druk w dużym formacie. Plik z kolorowym zdjęciem wysokiej jakości, zapisanym w dużej rozdzielczości, ma pokaźne rozmiary, dlatego ważnym parametrem drukarki kupowanej do tego rodzaju zdjęć jest duża pamięć operacyjna urządzenia. Jeżeli bowiem podczas drukowania w urządzeniu zabranie nagle pamięci

operacyjnej, sprzęt się zawiesi i przerwie wydruk w połowie lub zareaguje błędem. Firma powinna więc

poszukiwać urządzenia drukującego o jak największej pamięci operacyjnej (RAM). Wspomniany model HP PageWide Pro P77740 oferuje 1,5 GB RAM i dysk wewnętrzny o pojemności 16 GB.

Na specjalne potrzeby

Niektóre firmy muszą drukować zdjęcia jedynie od czasu do czasu, inne natomiast – robią to nieustannie i w dużych ilościach. Do takich przedsiębiorstw należą np. agencje reklamowe, marketingowe, wydawnictwa czy zakłady fotograficzne. Firmy te powinny zwrócić uwagę na urządzenia wielofunkcyjne posiadające opcję "photo". Tego rodzaju drukarka umożliwia wydruk zdjęć przy użyciu tuszów w szerokiej gamie kolorów. Dodatkową zaletą jest fakt, że zdjęcia można przesyłać do drukarki prosto z aparatu fotograficznego (jeśli posiada on opcję Wi-Fi). Niektóre drukarki umożliwiają ponadto instalację dodatkowego, interesującego oprogramowania umożliwiającego np. tworzenie albumów fotograficznych.

Wybór odpowiedniej drukarki to bardzo ważna decyzja, a w przypadku firm, które drukują dużo i w wysokiej jakości – wręcz kluczowa. Urządzenie takie powinno pracować szybko i płynnie, niezawodnie oraz oczywiście oferować wysoką jakość wydruku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.