"Etykiety są dla ubrań". Kampania marki odzieżowej przełamuje stereotypy

"Etykiety są dla ubrań". Kampania marki odzieżowej przełamuje stereotypy15.10.2018 07:51
Źródło zdjęć: © © Liz Collins / Studio Blvd. /[Instagram](https://www.instagram.com/studioblvd/)
Monika Homan

Studio Blvd., agencja kreatywna z Londynu, stworzyła wyjątkową kampanię dla marki odzieżowej River Island. Twarzą kampanii reklamowej jesiennej kolekcji zostały osoby z niepełnosprawnościami.

Pod tytułem "Etykiety są dla ubrań" agencja kreatywna Studio Blvd. stworzyła serię zdjęć, które niczym nie różnią się od typowych reklam firm odzieżowych. Modelami do tej sesji były przeróżne osoby, również te, które z branżą modową zwykle nie są kojarzone.

Po sukcesie letniej kampanii "Etykiety są dla ubrań" w której agencja skupiła się na walce ze stereotypami, i zachęcaniu do wyrażania swojej indywidualności, przyszedł czas na przełamywanie barier związanych z niepełnosprawnościami i chorobami.

Twarzą jesiennej kampanii "Etykiety są dla ubrań" zostały osoby z różnymi niepełnosprawnościami, które stanowią 19 procent populacji Wielkiej Brytanii. Poprzednia edycja kampanii wywołała miliony reakcji i tysiące komentarzy w mediach społecznościowych. Agencja zachęcona pozytywnym odzewem poszła o krok dalej.

Kampania jesienna skupia się nie na niepełnosprawnościach każdej z osób, które biorą w niej udział, a na ich osobowości. Zdjęcia wykonała Liz Collins, a modelami byli między innymi: Jordan Luce - atleta paraolimpijski, który porusza się na wózku, Kathleen Humberstone i Harry Britton - modele z Zespołem Downa, blogerka Mama Cax, która straciła nogę w walce z nowotworem, czy Ralph Souffrant - student dermatologii, który stracił pewność siebie w wyniku swojej hiperpigmentacji.

Zdjęcia idealnie pasują do kanonu typowych zdjęć high-fashion. Alistair Green ze Studio Blvd. mówi: "Kampania kontynuuje walkę z przestarzałymi stereotypami. Posłuchaliśmy głosów naszych odbiorców w związku z kampanią promująca letnią kolekcję i wraz z kolekcją jesienno-zimową daliśmy im to, czego chcieli. Nasza kampania walczy ze z góry przyjętymi wyobrażeniami i etykietom przyczepianym do osób, których wygląd się wyróżnia. Chcemy uczcić ich osobowość, potencjał i piękno."

Kampania jest wspaniałym dowodem na to, że nie trzeba spełniać ogólnie przyjętych kanonów piękna, żeby czuć się pewnie w swoim ciele i realizować swoje marzenia. Pokazuje też, że branża modowa powoli się zmienia w dobrym kierunku, odchodząc od kreowania wizerunku idealnych modeli, których wygląd jest nieosiągalny dla większości osób.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.