Fran 8K to przykład tego, jak nie robić profesjonalnych kamer

Fran 8K to przykład tego, jak nie robić profesjonalnych kamer22.03.2019 07:50
Źródło zdjęć: © © Philip Bloom / [YouTube](https://youtu.be/oPj8PP5aQrQ)
Kasia Piotrowska

Patrząc na historię kamery Fran 8K nie wiadomo czy śmiać się, czy płakać. Producent obiecał bardzo wiele, ale rzeczywistość zweryfikowała jego obietnice i po 4 miesiącach od rozpoczęcia przedsprzedaży, firma Cinemartin ogłosiła upadłość.

Kamera Cinemartin Fran 8K reklamowana była jako konkurencja dla wiodących marek profesjonalnych narzędzi do nagrywania wideo: RED czy Arri. Była, bo firma ogłosiła upadłość na swoim profilu na Facebooku jeszcze przed wypuszczeniem kamery na rynek.

Plan Cinemartin był naprawdę ambitny: filmy w 8K, matryca o rozdzielczości 47,7 megapikseli, przyjemny odcień skóry, obsługa RAW+LUT, 4:4:4 Raw, to tylko niektóre z punktów jej specyfikacji. Sensor większy od Vistavision poniżej 20 tysięcy dolarów brzmiał świetnie. Rzeczywistość jednak brutalnie zweryfikowała plany Cinemartin.

Fran 8K: When camera reviews go VERY VERY wrong!

Brytyjski filmowiec, Philip Bloom otrzymał model przedprodukcyjny Fran 8K do zrecenzowania. Okazało się, że podczas projektowania kamery coś poszło nie tak. Właściwie to wszystko poszło nie tak.

Bloom nie zdołał nawet przebrnąć przez interfejs kamery, żeby nagrać choć jedno ujęcie. Recenzja zakończyła się całkowita katastrofą. Fran 8K miała kosztować prawie 18 tysięcy euro. Wszystko wygląda jak jakiś żart.

Fran 8K, Introduction to world highest resolution camcorder

Film promujący Fran 8K potwierdza fakt, że ta kamera nie ma nic wspólnego z profesjonalnym filmowaniem. Bardzo kiepski dźwięk, okropne kolory to zdecydowanie nie najlepszy sposób na zainteresowanie klientów swoim produktem.

Cinemartin i Fran 8K to doskonały przykład tego, jak nie robić profesjonalnych kamer. Najwyraźniej możliwość filmowania w 8K nie wystarczy, żeby odnieść sukces na rynku filmowym. Zespół Cinemartin wraca do swoich zajęć: firmy budowlanej i pracy taksówkarza w Barcelonie, miejmy nadzieję, że to jest coś, na czym się znają.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.