H&M dodaje zdjęcia twarzy do cyfrowych ciał modelek

H&M dodaje zdjęcia twarzy do cyfrowych ciał modelek08.12.2011 13:10
H&M dodaje zdjęcia twarzy do cyfrowych ciał modelek
Krzysztof Basel

Przedstawicielka międzynarodowej marki odzieżowej H&M przyznała, że na ich stronie internetowej w większości nie ma zdjęć prawdziwych modelek i modeli. Firma dokleja twarze do komputerowo wygenerowanych ciał. Cyfrowe manekiny?

Przedstawicielka międzynarodowej marki odzieżowej H&M przyznała, że na ich stronie internetowej w większości nie ma zdjęć prawdziwych modelek i modeli. Firma dokleja twarze do komputerowo wygenerowanych ciał. Cyfrowe manekiny?

O tym, że grafiki zastępują już w wielu wypadkach zdjęcia produktów, wiadomo od dawna. Ostatnio okazało się, że prawdziwe ciała modelek są również zastępowane komputerowymi wytworami. Do stosowania takiego rozwiązania publicznie przyznała się marka H&M. Firma zleca projektowanie wirtualnych ciał, które mają być piękniejsze niż prawdziwe ludzkie oraz idealnie pasować do narysowanych na tych ciałach ubrań H&M. Na koniec doklejane są tylko głowy ze zdjęć, które i tak po intensywnej obróbce w Photoshopie wyglądają często jak grafiki. Prawdopodobnie już niedługo także głowy wirtualnych modelek będą rysowane - przecież graficy mogą stworzyć twarze idealnie pasujące do ubioru i sylwetki modelki. A wtedy będzie można oglądać i kupować ubrania prawdziwych cyborgów. Rzecznik prasowy firmy H&M Nicole Christine skomentowała całą sytuację dla telewizji ABC News:

Ta technika jest wykorzystywana w branży. To nie ma być postrzegane jako kreowanie idealnego ciała, ale wyłącznie jako technika pozwalająca na pokazanie naszych ubrań.

Żałujemy, jeśli przez nasze działania niektórzy wierzyli, że wirtualne manekiny były prawdziwymi ludźmi. To niewłaściwe zachowanie nigdy nie było naszym zamiarem. Będziemy dalej zastanawiać się w firmie, jak możemy w bardziej klarowny sposób informować naszych klientów.

Na świecie spotyka się coraz więcej głosów sprzeciwu wobec zbyt dużych ingerencji Photoshopa w zdjęcia modelek i idealizowania ich sylwetek. Twórcy ubrań marki H&M najwidoczniej postanowili odciąć się od takich praktyk, tworząc modelki w komputerze. Teraz nikt już nie powie, że naginają rzeczywistość. Oni tworzą swoją rzeczywistość, kreując modelki pod kątem ubrań. Popatrzcie na to zdjęcie z Jezebel.com:

Na tym zestawieniu widać cztery praktycznie identyczne ciała z różnymi głowami i w innych strojach. Jeden manekin został zabarwiony na czarno. Czy nie wygląda to co najmniej dziwnie? Te idealne ciała bardzo dobrze imitują zdjęcia i z całą pewnością zachęcają do zakupu ciuchów H&M. Problem pojawia się, kiedy do świadomości klienta przedostanie się myśl, że to, na co patrzy, to nie zdjęcie, tylko w 90% komputerowo wygenerowana grafika. Mnie w takiej sytuacji odechciewa się patrzenia na jakiekolwiek zdjęcia tej marki. A może to po prostu lepsze rozwiązanie, a my jesteśmy przezwyczajeni do klasycznych metod pokazywania ubrań?

Źródło: JezebelPetapixel

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.