Instagram narzędziem pracy fotoreporterów TIME'a

Instagram narzędziem pracy fotoreporterów TIME'a01.11.2012 11:04
© Michael Christopher Brown /TIME
Olga Drenda

Magazyn TIME zatrudnił pięciu profesjonalnych fotoreporterów, aby relacjonowali na Instagramie zniszczenia dokonane przez huragan Sandy.

[solr id="fotoblogia-pl-47357" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/2787,najlepsze-zdjecia-w-time-2010-roku-galeria" _mphoto="poy1220-1-254x168-9dd730706710d3.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2318[/block]

Trwają zażarte dyskusje na temat przyszłości mediów i fotografii w epoce Internetu. Łatwość dostępu do darmowych fotografii rozpieszcza tytuły, które chętnie korzystają z tego rozwiązania, co często dzieje się kosztem jakości publikowanych materiałów. Jednak media społecznościowe, pozwalające na błyskawiczną publikację wiadomości, coraz częściej nie są postrzegane jako konkurent, lecz jako sojusznik mediów tradycyjnych. Szczególnie uwidoczniło się to w czasie niedawnych wydarzeń na wschodnim wybrzeżu USA – to na Twitterze i Instagramie zdjęcia dokumentujące zniszczenia dokonane przez huragan Sandy pojawiały się jako pierwsze. Media internetowe szybko pojawiały się na miejscu. Jeden z użytkowników Twittera, Nick Cope, po zamieszczeniu zdjęcia przedstawiającego zalany zakątek Brooklynu otrzymał prośby o udostępnienie zdjęcia od New York Daily News i Huffington Post. Złośliwiec powiedziałby, że to miło z ich strony, że w ogóle zapytali o zgodę – regulamin Twittera zawiera klauzulę, zgodnie z którą użytkownik udostępniając jakikolwiek materiał w serwisie udziela Twitterowi praktycznie nieograniczonej licencji na jego dystrybucję. Autorowi przypada w udziale, w najlepszym wypadku, 5 minut sławy.

[solr id="fotoblogia-pl-44995" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/2914,nie-idzmy-ta-droga-czyli-kto-krzywdzi-wspolczesna-fotografie" _mphoto="fotolia-9101002-subscrip-31efde6.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2319[/block]

Jeden z amerykańskich gigantów, TIME, wpadł na inny pomysł wykorzystania kanałów społecznościowych – uczciwszy i bardziej profesjonalny. Zatrudnił pięciu zawodowych reporterów – są to: Ben Lowy, Ed Kashi, Andrew Quilti, Stephen Wilkes i Michael Christopher Brown – aby relacjonowali na Instagramie zniszczenia dokonane przez żywioł. Pierwszy z nich jest już dobrzez znany z wykorzystywania popularnych aplikacji na smartfona w profesjonalnej fotografii. W 2011 roku „The New York Times” opublikował jego zdjęcia z Kabulu wykonane iPhone'em z aplikacją Hipstamatic. Reporter był również w Libii z iPhone'em, Holgą i lustrzanką – po powrocie zadeklarował, że to pierwsze z urządzeń najlepiej odpowiada standardom współczesnego fotoreportażu.

[solr id="fotoblogia-pl-55946" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://fotoblogia.pl/2303,najprostsza-droga-na-najslynniejsze-okladki-wikipedia" _mphoto="david-miller-z-senatorem-77d4189.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2320[/block]

Oczywiście nie ma (niestety) podstaw przypuszczać, że dzięki takim rozwiązaniom zakończy się łatwe pozyskiwanie darmowego kontentu przez media internetowe i praca "za dziękuję". Dobrze jednak wiedzieć, że są tytuły, które stawiają nadal na profesjonalne relacje i wierzą, że można połączyć dobrą jakość z szybkością reakcji.

Galerię fotoreporterów Time'a na Instagramie można zobaczyć tutaj.

Źródło: PopPhoto

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.