Instagramy wydrukowane, czyli testujemy wydruki z Fotolab.co

Instagramy wydrukowane, czyli testujemy wydruki z Fotolab.co15.02.2015 20:04
Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska
Joanna Frota Kurkowska

Coraz większą popularnością cieszy się drukowanie zdjęć z Instagramu. Użytkownikom nie wystarczy już samo oglądanie zdjęć na ekranie tableta czy smartfona. Chcą mieć je w formie fizycznej, przypiąć do ściany lub na lodówkę. Jest zainteresowanie - pojawiają się kolejne firmy oferujące przeniesienie cyfrowych plików na fotograficzny papier. Dziś testujemy ofertę Fotolab.co.

Aplikacja Fotolab.co dostępna jest zarówno w App Store, jak i Google Play. Jest prosta i działa bezproblemowo, nie zawiesza się. Zadbano o takie detale, jak odróżnienie dużego O od 0, kiedy spisujemy np. promokod do darmowych odbitek. Mała rzecz, a cieszy. Zdjęcia do druku możemy wybrać z naszych profili na Instagramie, Facebooku czy Flickr.com.

[1/6]
[2/6]
[3/6]
[4/6]
[5/6]
[6/6]

Po selekcji zdjęć wybieramy formę dostawy oraz płatności naszego zamówienia. Twórcy appki postawili na PayPal oraz Przelewy24, co wydaje się bardzo dobry pomysłem - pieniądze przechodzą szybko i sprawnie. Możemy wybrać pocztę lub kuriera, ale nawet przy wyborze przesyłki pocztowej twórcy aplikacji zapewniają, że wydruki trafią do nas w ciągu 3 dni roboczych.

Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska
Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska

Prawdziwa zabawa zaczyna się w momencie otrzymania zdjęć. Papier to jednak papier i o wiele fajniej ogląda się nasze fotografie wydrukowane. Z ciekawości zamówiłam fotografie zarówno czarno białe, jak i kolorowe, obrabiane w różnych aplikacjach (Hipstamatic, Vsco, Afterlight, Diana oraz PicFx) oraz z różnymi efektami (prześwietlenia, winieta, podwója ekspozycja). Drukarnia podołała wyzwaniu i mile zaskoczyła mnie jakością i kolorami. Owszem, po zdjęciach z nie najnowszego już smartfona (iPhone 4s) nie można się wiele spodziewać, ale nie mam zastrzeżeń do żadnego z 10 zamówionych zdjęć.

Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska
Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska

Na fotografiach ładnie wyszły różne odcienie szarości, jeżeli fotografia miała podciągnięty kontrast - jest on taki, jaki był na ekranie telefonu. Nie gryzie zieleń i niebieski, które wypełniają jedno zdjęcie, a prześwietlenia wykonane Afterlightem bardzo dobrze „udają" wady prawdziwych analogów. Jeżeli zamawialiśmy instagramowe kwadraty, dostaniemy zdjęcia w takim właśnie formacie. Podłużne fotografie przychodzą do nas bez zmian. Całość jest bardzo zadowalająca i mam nadzieję, że firma, nawet po dłuższym czasie działalności na rynku, będzie serwować tak dobrą jakość. Na razie w ofercie są jedynie zdjęcia drukowane, ale twórcy Fotolab.co zapewniają, że na tym nie koniec i przygotowują właśnie nowe ciekawostki.

Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska
Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska

Warto jednak pamiętać, że nie tylko od drukującego zależy jakość naszych odbitek. Powinniśmy sprawdzić, jaką mamy ustawioną wielkość wykonywanych na naszym smartfonie fotografii oraz czy nie ma na nim zbyt dużej pikselozy. Można je też wstępnie obrobić, aby lepiej wyglądały po wydrukowaniu. Z drugiej strony - od smartfonowych zdjęć (szczególnie tych mocno obrobionych lub wykonywanych w trudnych warunkach np. w nocy) nie możemy oczekiwać jakości porównywalnej z lustrzanką czy zaawansowanymi bezlusterkowcami.

Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska
Źródło zdjęć: © © Joanna „Frota" Kurkowska

Wydruki z Fotolab.co jednak doskonale spełniają swoje zadanie jako pamiątka z podróży, prezent dla rodziny czy okleina naszej lodówki. W końcu są na nich nasze najfajniejsze wspomnienia!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.