Maciek Nabrdalik - trzecie miejsce w konkursie Best of Photojournalism 2010

Maciek Nabrdalik - trzecie miejsce w konkursie Best of Photojournalism 201024.03.2010 14:10
Fot. Maciek Nabrdalik
Krzysztof Basel

Maciek Nabrdalik otrzymał trzecią nagrodę w konkursie "Best of Photojournalism 2010" w kategorii "Portrety". Jury wyróżniło jego serię czarno-białych portretów zatytułowaną "Survivors".

Fot. Maciek Nabrdalik
Fot. Maciek Nabrdalik

"Survivors" to reportaż Nabrdalika przedstawiający serię portretów świadków i więźniów Holokaustu. Pełne emocji, centralnie umieszczone twarze więźniów sprawiają wrażenie, jakby wyłaniały się z otaczającej je zupełnej czerni, pustki. Taka sposób ekspresji spodobał się jury "Best of Photojournalism 2010" - jednego z najbardziej prestiżowych konkursów fotografii prasowej na świecie. Cały cykl Macieja Nabrdalika możecie zobaczyć TUTAJ. Pierwsze miejsce wśród portretów wygrał inny czarno-biały cykl portretów autorstwa Dmitrya Beliakova. Polecam też prześledzenie wszystkich nagrodzonych prac. Jest ich sporo i będzie jeszcze więcej. Jury cały czas obraduje, a na stronie BOP 2010 codziennie pokazywane są nagrodzone fotografie z kolejnych kategorii.

Fot. Rina Castelnuovo / The New York Times
Fot. Rina Castelnuovo / The New York Times

W kategorii "International News" nagrodzono tylko fotografie pokazujące konflikty - zbrojne i narodowościowe. Pierwsze miejsce otrzymał Rina Castelnuovo z The New York Times za fotografię Żyda oblewającego winem palestyńską kobietę. Duże wrażenie robi też zdjęcie Davida Guttenfeldera (AP) ukazujące żołnierzy Marines w Afganistanie wylegujących się w dziurach w ziemi wyglądających niczym ich własne groby przez zakopaniem.

Jestem miłośnikiem wykorzystania filmów w mediach internetowych. Coraz częściej (no może poza Polską) nagrywaniem filmów zajmują się także fotografowie, a konkursy tworzą odpowiednie kategorie do ich obecny. Jury BOP 2010 również wyróżniło kilka nagrań. Pierwsze miejsce w kategorii "News Video" zajął Jason Witmer za reportaż "1 corner, 3 places to buy Starbucks".

To krótki dokument o pewnym skrzyżowaniu w Houston, na którym znajdują się 3 kawiarnie Starbucks. Dla prostego mieszkańca Wrocławia to dosyć nietypowy widok, zwłaszcza, że mam w swoim mieście tylko jedną kawiarnię tej sieci. Witmer wraz z Meg Loucks rozmawiali z klientami Starbucks, którzy wymieniali przeróżne plusy i minusy wszystkich trzech kawiarni, biorąc co chwila łyk ciemnego napoju z dobrze znanych kubków. Żyjemy w coraz bardziej absurdalnym świecie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.