Mylić się jest rzeczą ludzką. Fotograf pomylił klientów i zrobił zdjęcia zaręczyn innej pary

Mylić się jest rzeczą ludzką. Fotograf pomylił klientów i zrobił zdjęcia zaręczyn innej pary11.05.2017 07:36
Źródło zdjęć: © © Jacob Peters / [Facebook](https://www.facebook.com/JP479/)

Co jak co, ale w naszej branży takie rzeczy nie powinny występować. Poznajcie historię Jacoba Petersa, który zwyczajnie w świecie znalazł się w odpowiednim miejscu i porze, lecz sfotografował nie tych ludzi.

Wyobraźcie sobie tę sytuację – jest 6 rano, przyjemny wietrzyk wieje wam w twarz, przemierzyliście godziny drogi na miejsce zlecenia. Dodatkowo musieliście przejść trochę, by dotrzeć do założonej lokalizacji. Świetnie! Udało się, zaczynacie fotografować zaręczyny, które były waszym zleceniem i… okazuje się, że zrobiliście zdjęcia nie tej parze!

Taki los spotkał fotografa Jacoba Petersa. Trzeba przyznać, że życie zawodowe spłatało mu niezłego figla. 6 maja z fotografem skontaktował się klient, który planował zaręczyny i chciał wynająć Petersa, by ten uwiecznił całe wydarzenie. Wszystko miało się odbyć w pięknym miejscu na Hawksbill Crag w pięknej zielonej lokalizacji o wschodzi słońca.

Peters wstał tamtego dnia o 2:30 nad ranem i ruszył w drogę. Pomijając kilka godzin jazdy samochodem, fotograf musiał jeszcze godzinę iść pieszo, by dotrzeć w to magiczne miejsce. Około 6 rano udało mu się zająć odpowiednią pozycję i czekał na swoich klientów. Niby wszystko poszło jak należy i fotograf zrobił zdjęcia szczęśliwej pary, lecz nie tej co trzeba. Widocznie inny pan miał dokładnie taki sam plan jak klient Petersa.

Około godziny 6:17 pojawiła się para. To oni. Jestem tego pewny. Odrobinę spóźnieni, ale wciąż nie jest za późno. Weszli na Hawksbill Crag. Chwilę popatrzyli na wszystko i stało się. Wyciągnął pierścionek, klęknął za nią. Odwróciła się i zaczęła płakać, przytuliła go i oczywiście powiedziała ”tak”, więc wszystko poszło jak należy. Pokręciłem się w okolicy przez 10-15 minut robiąc zdjęcia. Para usiadła, obejrzeli wschód słońca, a ja myślałem, że moja praca jest skończona. Spakowałem się i poszedłem.

Kiedy fotograf wrócił do domu, napisał do klienta z gratulacjami, ale odpowiedź, którą otrzymał mocno go zaskoczyła: ”Jestem zmieszany, nie widzieliśmy cię i chwilę się spóźniliśmy, jesteś pewny, że to byliśmy my? Byłem w niebieskiej kraciastej koszuli”.

Niby kolor koszuli się zgadza, ale gdzie ta krata? Cóż – wyszło na jaw, że para, która miał fotografować Jacob spóźniła się godzinę i kiedy Peters już był na dole, jego klient właśnie wchodził na górę. Postanowił on odnaleźć parę, której zrobił zdjęcia i je im przekazać. Oczywiście z pomocą przyszły media społecznościowe. Jacob wrzucił zdjęcia i opisał całą historię na Facebooku i kilka godzin później udało się ustalić, kim byli ci ludzie. Była to para z Dallas.

Ta historia uczy nas tego, że zawsze trzeba dokładnie ustalać szczegóły zlecenia i pozostawać ze sobą w stałym kontakcie. Pewnie, sytuacja, gdy nasz klient planuje zaręczyny i chce je mieć na zdjęciach, jest nietypowa. Oczywistym jest, że musi się z tym kryć. Takie coś może się przydarzyć każdemu z nas, więc pamiętajcie – szczegóły i kontakt to podstawa udanej pracy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.