Pentax wycofuje się z wyścigu na megapiksele

Pentax wycofuje się z wyścigu na megapiksele24.03.2009 13:00
Pentax wycofuje się z wyścigu na megapiksele
Krzysztof Basel

Pentax powoli składa broń w wyścigu na megapiksele. "Osiągnęliśmy rozsądną granicę naszych możliwości" - możemy przeczytać w wywiadzie z Gabriele Remmers Marketing Communication Manager w dziale systemów obrazowania Pentax Europe. To oznaka głębokiego kryzysu w Pentaxie czy zwykła marketingowa deklaracja?

Pentax powoli składa broń w wyścigu na megapiksele. "Osiągnęliśmy rozsądną granicę naszych możliwości" - możemy przeczytać w wywiadzie z Gabriele Remmers Marketing Communication Manager w dziale systemów obrazowania Pentax Europe. To oznaka głębokiego kryzysu w Pentaxie czy zwykła marketingowa deklaracja?

W wywiadzie dla niemieckiego magazynu fotoMAGAZIN Gabriele Remmers mówi jeszcze o wstrzymanych planach dotyczących pełnoklatkowych i średnioformatowych aparatów.

"Naszym priorytetem są teraz produkty skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Jako stosunkowo mały producent musimy skupić się na rozwoju aparatów, które są również priorytetem biznesowym" - mówi Remmers.

Przedstawicielka Pentaxa argumentuje, że lepiej skupić się teraz na poprawiniu innych ważnych elementów lustrzanek cyfrowych. Mowa tu np. o obniżaniu szumów kosztem jakości obrazu i detali.

Niedawno słyszeliśmy podobne zapewnienia ze strony Olympusa. Prasa podała informację o tym, że producent póki co nie ma zamiaru inwestować w matryce o rozdzielczości większej, niż 12 megapikseli. Kilka dni po opublikowaniu tekstu Olympus oficjalnie sprostował tę informację, mówiąc o dużo większych matrycach - rzędu 20 megapikseli.

W przypadku Pentaxa sytuacja wygląda jednak trochę inaczej. Wczoraj pisaliśmy, że producent odniósł spore straty, czego efektem będzie zwolnienie połowy załogi japońskiego centrum firmy. Czy słowa wypowiedziane przez Gabriele Remmers potwierdzają poważne problemy Pentaxa?

Źródło: Photography blog

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.