Pierwszy odcinek Top Photographer za nami. Świetny pomysł czy wielki niewypał?

Pierwszy odcinek Top Photographer za nami. Świetny pomysł czy wielki niewypał?04.11.2016 07:29

Różnego rodzaju konkursy talentów stały się niezwykle popularne. Wkroczyły również do naszego fotograficznego świata. Po programie Master of Photography, pojawił się nowy – Top Photographer. Jakie są Wasze wrażenia po obejrzeniu pierwszego odcinka?

Ten program łączy zasady znane z Top Model oraz Top Chefa – fotografowie dostają zadania i mają na ich wykonanie określony czas. Oczywiście najlepsi, oceniani przez jury, zostają nagrodzeni, najgorsi dostają srogą reprymendę i muszą odejść. Show ma łącznie zawierać 5 odcinków, tymczasem pierwszy z nich za nami.

Nigel Barker, fotograf mody i pomysłodawca programu, dał jego członkom 30 minut na wykonanie zadania. Pierwszym z nich była fotografia sportowa. Fotografowie mieli zrobić sesję szermierzowi tak, by ująć go w jak najlepszy sposób. To pierwsze wyzwanie miało na celu również pokazanie stylów, które reprezentuje każdy z uczestników. Do ich dyspozycji było niewielkie studio, wyposażone w tło, lampy błyskowe oraz system wyzwalania.

Podczas półgodzinnej sesji, fotografowie mieli zrobić pełną sesję fotograficzną. Obowiązywał ich zakaz wykorzystania jakiejkolwiek postprodukcji. Każdy z nich był oceniany na podstawie zdjęć, które wyszły bezpośrednio z aparatu. Najważniejsze tutaj są umiejętności ściśle fotograficzne, nie retuszerskie.

Jak to w takich programach bywa – jeden z uczestników musiał „oddać fartucha” i wrócić do domu. Który – przekonajcie się sami. Niedługo na kanale Adorama TV pojawią się kolejne odcinki programu i dowiemy się, kto będzie bliżej zdobycia tytułu najlepszego fotografa.

Szczerze mówiąc – moje uczucia odnośnie samej formuły programu są mieszane. Z jednej strony to ciekawa inicjatywa, która może wyłonić niesamowity talent, z drugiej jednak – poziom programu jest serio niski. Spodziewałem się konkretnych fajerwerków, a spotkało mnie rozczarowanie i oklepane pomysły. Po tym odcinku trzeba stwierdzić jasno – uczestnikom brakuje kreatywności. Mam nadzieję, że kolejne części serii będą bardziej interesujące.

Więcej o programie przeczytacie na stronie internetowej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.