Początek końca fotografii. Powstała wirtualna agencja modeli stworzonych przez SI

Początek końca fotografii. Powstała wirtualna agencja modeli stworzonych przez SI10.03.2023 10:00
Niedługo nawet takie zdjęcia będzie można wygenerować za pośrednictwem sztucznej inteligencji. Fotografowie, modele, wizażyści czy styliściy mogą stracić pracę.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Proszę państwa, stało się. Tak wygląda początek końca profesjonalnej fotografii. Agencja modelingowa Deep Agency wykorzystuje sztuczną inteligencję do kreowania "zdjęć" z produktami klientów na podstawie modeli stworzonych przez algorytm. Nie potrzeba fotografa, tła, produktu, a na dodatek wszystko jest tańsze i zajmuje mniej czasu. Nadchodzą mroczne dni.

Wiele osób zastanawiało się, kiedy to nastąpi. I właśnie nadszedł ten czas. Wirtualna agencja modelingowa powstała. Eksperci wykorzystujący algorytmy generatywnych sieci neuronowych oferują tanią reklamę, opartą na wizerunkach stworzonych przez sztuczną inteligencję. Wystarczy wybrać modela, pozę i gotowe. Resztą zajmie się Deep Agency.

Zastanawiacie się, czy wirtualna agencja odbierze pracę fotografom? Otóż może to zrobić. Podczas określania wytycznych dotyczących wygenerowanych "zdjęć", możemy wybrać nawet aparat, który będzie symulowany. Na razie do wyboru mamy: bezlusterkowce Fujifilm X-T3 oraz Sony a7, jak też lustrzankę cyfrową Canona. Za 29 dolarów miesięcznie (niecałe 130 zł) mamy dostęp do całego zestawu póz wygenerowanych przez SI modeli.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić smartfon Vivo X90 Pro?

Reakcje ludzi na Deep Agency są bardzo negatywne. Ludzie zwracają uwagę nie tylko na odbieranie pracy modelom, fotografom, stylistom, wizażystom czy retuszerom, ale również na dehumanizację. Chodzi o to, że w tym przypadku nie mamy do czynienia już z człowiekiem z krwi i kości, a wytworem maszyny, który udaje prawdziwą osobę. To wszystko brzmi tak, jakby wizje z filmów science-fiction stawały się prawdą.

Wśród komentarzy pojawiły się żądanie, by właściciel agencji Danny Postma pokazał "zdjęcia" dłoni oraz zębów wirtualnych modeli. Chodzi o to, że sztuczna inteligencja nie radzi sobie dobrze z generowaniem tych części ciała. Jeśli jednak to wszystko się uda, rynek fotografii produktowej z ludźmi w rolach głównych, zmieni się nie do poznania. I to na gorsze.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.