Polacy lubią chwalić się swoimi zdjęciami

Polacy lubią chwalić się swoimi zdjęciami28.09.2009 16:00
Badania Nikona: Polacy lubią chwalić się swoimi zdjęciami
Mateusz Gołąb

Nikon udostępnił właśnie wyniki ogólnoeuropejskich badań na temat sposobu udostępniania zdjęć. Wynika z nich, że ponad połowa (51%) Polaków dysponujących dostępem do internetu publikuje w nim swoje zdjęcia, a 47% z nich wcześniej starannie je wybiera. Tym wynikiem Polacy wpisują się w ogólnoeuropejską tendencję, zgodnie z którą prawie połowa (46,8%) internautów z Europy swoje zdjęcia zamieszcza w sieci, a 41,8% uprzednio je selekcjonuje.

Nikon udostępnił właśnie wyniki ogólnoeuropejskich badań na temat sposobu udostępniania zdjęć. Wynika z nich, że ponad połowa (51%) Polaków dysponujących dostępem do internetu publikuje w nim swoje zdjęcia, a 47% z nich wcześniej starannie je wybiera. Tym wynikiem Polacy wpisują się w ogólnoeuropejską tendencję, zgodnie z którą prawie połowa (46,8%) internautów z Europy swoje zdjęcia zamieszcza w sieci, a 41,8% uprzednio je selekcjonuje.

Generalnie wniosek jest jeden - Europejczycy bardzo dbają o swój wizerunek. Co z resztą widać w galeriach na Naszej Klasie lub Facebooku. Badania zlecone przez Nikona pokazały, że 26% polskich internautów i 28% europejskich prosi znajomych o usunięcie z sieci zdjęć, które im się nie podobają. Jednocześnie Polacy znacznie częściej niż respondenci z innych krajów chcieliby mieć możliwość zatwierdzenia takich fotografii zanim trafią do sieci (odpowiednio 14% Polaków i 8,3% respondentów z innych krajów). Co więcej, aż 19% ankietowanych Polaków zdeklarowało chęć zachowania pełnej kontroli nad ?osobistą marką? poprzez prezentowani tylko swoich samodzielnie wykonanych zdjęć. Wynik ten jest ponad dwukrotnie wyższy od średniej europejskiej, która wynosi 8,8%.

Najbardziej narcystyczny naród to Rosjanie i aż strach pomyśleć jak wygląda ich Nasza Klasa czy inny Fotka. To oni wykonują najwięcej autoportretów (34,2%). Kolejną pozycję zajmują Austriacy (24,9%). Na drugim końcu skali znajdują się Francuzi (8,6%) i Brytyjczycy (5,6%).

Fotografia intymna i erotyczna jest atrakcyjna dla 7,5% Europejczyków. Taka tematyka jest najpopularniejsza wśród Rosjan (14,4%) i Greków (11,9%). Mieszkańcy Wielkiej Brytanii i Szwecji są bardziej pruderyjni, ponieważ zdjęcia tego rodzaju wykonuje odpowiednio 2,8% i 4,6% Brytyjczyków i Szwedów.

Także pod względem liczby robionych zdjęć Polacy wyprzedzają Europejczyków. Jak pokazały badania, 55% użytkowników aparatów w Polsce wykonuje 25?100 zdjęć miesięcznie, przy średniej europejskiej 40,4%. Jednocześnie Polacy najczęściej spośród innych badanych nacji fotografują podróże i krajobrazy (83,5%) ? zdjęcia tego typu wykonuje 68,3% Europejczyków, najrzadziej zaś mieszkańcy Holandii (56,5%) i Wielkiej Brytanii (59,4%). Drugie miejsce pod względem popularności zajmują zdjęcia rodzinne (61,3%). Aż 74,2% Rosjan i 67% Norwegów wybiera taką tematykę, podczas gdy Brytyjczycy i Holendrzy są nią najmniej zainteresowani (odpowiednio 49,4% i 48,6%). Kolejnym popularnym tematem zdjęć Europejczyków są znajomi (55,9%). Również w tym przypadku przyjaciół najczęściej fotografują Rosjanie i Norwegowie (odpowiednio 73% i 67,9%), natomiast najmniej skłonni są do tego mieszkańcy Holandii (38%) i Wielkiej Brytanii (37,6%).

Wyniki badań zleconych przez Nikona skonsultowane zostały z wydawnictwem Debrett?s specjalizującym się w kwestiach etykiety. Jo Bryant - specjalista ds. etykiety podkreślił, że podczas publikowania zdjęć w sieci trzeba pamiętać o zasadach tzw. ?netykiety? fotograficznej, postępując w sposób nienaruszający godności innych osób. Jej główne zasady to:

  • Nie należy publikować zawstydzających zdjęć innych osób bez ich zgody.
  • Trzeba upewnić się, że zdjęcia przeznaczone do opublikowania w Internecie mogą być oglądane przez wszystkich użytkowników.
  • Obecni i potencjalni przełożeni, członkowie rodziny i znajomi mogą oglądać udostępnione zdjęcia, zatem nie należy publikować niewłaściwych fotografii.
  • Nie należy udostępniać zbyt dużej liczby autoportretów ? takie osoby mogą zostać uznane za narcystyczne, a nie interesujące.
  • Przed opublikowaniem lub wyświetleniem zdjęć przy użyciu projektora warto pomyśleć o tym, jak zareagują na nie inne osoby.

Źródło: Nikon

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.