Ricoh kupił markę Pentax

Ricoh kupił markę Pentax02.07.2011 14:30
Produkty Pentax
Piotr Dopart

W spodziewanym od wielu miesięcy kroku, firma Hoya pozbyła się znanej marki na rzecz Ricoh. Umowa pomiędzy firmami przewiduje przejęcie przez tę ostatnią kompetencji pierwszej w zakresie projektowania, produkcji oraz sprzedaży sprzętu fotograficznego - zarówno aparatów, obiektywów, jak i innych akcesoriów Pentax.

Krok firmy Hoya jest o tyle zastanawiający, że Pentax zdawał się dźwigać z wieloletniego impasu, produkując coraz więcej coraz ciekawszego sprzętu i wchodząc w średni format. "Fotograficzna" część marki - Pentax Imaging Business - została wydzielona z firmy w ramach spółki NewCo, której udziały zostaną następnie przetransferowane do firmy Ricoh. Całość transakcji ma zostać zakończona do 1. października bieżącego roku. Hoya w oficjalnym komunikacie określa proces mianem "Split/Transfer".

Nie została podana cena Pentaksa, jednak japoński dziennik "Nikkei" szacuje ją na 10 mld. jenów. To równowartość 335,2 mln. złotych, choć należy wziąć poprawkę na niesamowicie zniżkujący od kilku dni kurs jena do złotówki. Nawet jednak przy kursie dużo wyższym wciąż jest to kwota wręcz groszowa, jeśli weźmiemy pod uwagę wieloletnią tradycję i rozpoznawalność brandu.

Być może Hoya zamierza odbić sobie niską cenę dzięki zachowaniu praw do produkcji niektórych komponentów dla sprzętu z logo Pentax, a także wszelkich działań w ramach Pentax Corporation, wyjąwszy sprzedawaną część korporacji - Pentax Imaging Business.

W ten sposób firma ta dostała dokładnie to, czego potrzebowała w 2007 roku, gdy kupowała brand - opracowywane przezeń wyposażenie medyczne i powiązane technologie. Nie da się zresztą ukryć, że fotograficzna część Pentaksa była dla Hoya czymś w rodzaju kuli u nogi, choć podjęto próby zmiany tego stanu rzeczy.

Ricoh zamierza dzięki transakcji rozszerzyć swoją podstawową działalność - sprzęt związany z drukiem średnioformatowym i wysokiej klasy aparaty kompaktowe - o silniejszy niż dotychczas segment konsumencki, wzmacniając między innymi właśnie swoją ofertę do fotografów. Dzięki przejęciu brandu Pentax, Ricoh prawdopodobnie będzie mógł się skupić na pracach nad sprzętem w segmentach EVIL i SLR.

Wartość dodaną dla Pentaksa stanowić mają wprowadzone przez Ricoh usługi dzielenia się fotografiami i ich przetwarzania - zapewne podobne, jak w drukarkach firmy-kupca. Pentax będzie także stanowił dla swojego nowego właściciela odskocznię do innych rynków, mniej lub bardziej związanych z przetwarzaniem obrazu cyfrowego.

Więcej szczegółów na temat sprzedaży znaleźć można w oficjalnym komunikacie prasowym firmy Hoya i otwartym liście firmy do klientów i partnerów. Niniejsza notka opracowana została dzięki informacji podesłanej przez jednego z naszych Czytelników - Patryka Strugacza - serdecznie dziękujemy!

Źródło: HoyaReuters

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.