Sesja samochodu - obróbka w 1,5 minuty [wideo]

Sesja samochodu - obróbka w 1,5 minuty [wideo]07.06.2011 16:15
Fot. Martin Piechotta
Krzysztof Basel

Patrząc na reklamy samochodów w kolorowych, drukowanych magazynach, często zastanawiamy się: "jak oni to zrobili?". Fotografie są zawsze idealnie naświetlone, pełne kolorów, kontrastów, ostre. Prezentowany film fotografa Martina Piechotty pokazuje, jak wygląda obróbka takiej fotografii. Za przykład posłużyło zdjęcie Peugeota. Bez słów, ale konkretnie.

Prezentowany dziś materiał nie jest jest typowym screencastem, w którym autor krok po kroku pokazuje, jakich narzędzi użył do uzyskania konkretnych efektów. Mało który fotograf chce się dzielić swoją tajemną wiedzą. Martin Piechotta pokazał w przyśpieszonym tempie kolejne etapy zmian na fotografii - widzimy, ile razy przyciemnia tło, kiedy usuwa dane elementy, a kiedy wkleja samochód z drugiego zdjęcia.

Początkowe zdjęcie wygląda dość przeciętnie. Niczym nie przyciąga - to kadr, który z pozoru mógłby wykonać każdy z nas. Jak wiele pracy zostało włożone, aby ta z pozoru zwykła fotografia mogła trafić do jednego z kolorowych magazynów i zachwycać odbiorców...

Piechotta złączył przynajmniej 2 zdjęcia. Pierwsze zostało wykonane po południu w normalnych warunkach. Później autor nałożył na nie sfotografowany samochód wycięty z nocnego zdjęcia z lampą. Całość została zgrabnie połączona i sklejona tak, żeby przeciętny odbiorca reklamy nie miał pojęcia o przeprowadzonej obróbce.

Źródło: fstoppers

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.