Sprawdzamy książki fotograficzne z drukarni KrukBook

Sprawdzamy książki fotograficzne z drukarni KrukBook07.02.2014 13:57
Jakub Kaźmierczyk

W ramach przygotowań do sezonu ślubnego warto przyjrzeć się bliżej, co proponują producenci albumów i fotoksiążek. Dziś sprawdzamy ofertę KrukBook.

Osoby zajmujące się fotografią ślubną jeszcze przez pełnią sezonu powinny zorientować się w ofercie producentów albumów lub fotoksiążek. Wiele firm umożliwia zamówienie próbnej fotoksiążki w znacznie niższej cenie, abyśmy mogli sprawdzić jej jakość na przykładzie własnych zdjęć.

Oferta firmy KrukBook zawiera głównie fotoksiążki, ale są również m.in. pudełka na płyty czy na albumy. Portfolio nie jest może szczególnie bogate, ale moim zdaniem to dobrze - zdecydowanie łatwiej wybrać to, czego chcemy.

Do recenzji otrzymałem aż 5 gotowych fotoksiążek, ale skupiłem się na dwóch, zawierających zdjęcia ślubne. Obydwie w formacie 33 x 28. 
Pierwsza z nich ma fotograficzną okładkę i jest to książka typu flatbook, czyli rozkładająca się na płasko. Zdjęcia są wydrukowane na papierze niepowlekanym. Druga została opatrzona ciemnoszarym płótnem powlekanym z tłoczeniem, a zdjęcia wydrukowano na papierze powlekanym, błyszczącym. Dodatkowo jedną z książek dostarczono w płóciennym pudełku.

Proces zamawiania książki zaczynamy od rejestracji na stronie producenta. Należy przy tym pamiętać, że nie jest to firma, w której zamówimy książkę na ostatnią chwilę, bo proces weryfikacji konta może trwać nawet do tygodnia. Po prostu musimy poczekać na akceptację. Cenę książki poznamy dopiero po zarejestrowaniu. To w Polsce niezbyt popularne, ale według mnie ma sens. Dzięki temu produkt staje się bardziej premium, a firma decyduje się na obsługę bardziej zdecydowanych klientów, dzięki czemu może się na nich maksymalnie skupić.

Kolejnym krokiem jest pobranie programu Album maker i stworzenie projektu książki. Oczywiście uprzednio musimy wybrać odpowiedni format; do wyboru jest 12 w 5 proporcjach boków - od 1:1 do 3:2. Projekt można przygotować również w aplikacjach Adobe: InDesign, Photoshop, Lightroom. Okładka może być wykonana z płótna w 16 kolorach, fotograficzna lub w formie płótna z nałożoną obwolutą. Taki wybór powinien zadowolić każdego fotografa.

Po zaakceptowaniu projektu pozostaje czekać na przesyłkę. Dociera ona do nas owinięta czarną folią stretch, pod którą znajduje się gruby karton. Książki owinięte są kilkoma warstwami folii bąbelkowej i dodatkowo przezroczystą folią stretch. Żeby uszkodzić przesyłkę podczas transportu, trzeba byłoby ją podpalić albo przejechać po niej walcem. Poza tym wygląda estetycznie, a w przypadku zamawiania produktów, które mają ładnie się prezentować, nawet pierwsze wrażenie jest ważne. Szczególnie jeśli książki trafiają bezpośrednio do klienta. Miłym akcentem jest dołączony list podpisany własnoręcznie przez pana Zbigniewa Kruka. Niby mała rzecz, a cieszy.

Jakość produktów nie budzi żadnych zastrzeżeń. Wszystkie, które otrzymałem, są dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Okładka fotograficzna i płócienna nie pozostawiają złudzeń - to topowy produkt, który będzie dobrze wyglądał przez długie lata. Płótno jest odpowiednio naciągnięte, bardzo sztywne, a okładka fotograficzna specyficzna w dotyku, jej faktura przypomina gumę. Kontakt mailowy z KrukBook jest bardzo dobry, ale kilkakrotnie nie udało mi się dodzwonić do firmy, mimo że dzwoniłem w godzinach pracy. Może warto pomyśleć o sekretarce?

Co mi się spodobało

Podobają mi się przede wszystkim produkty - są zaprojektowane ze smakiem i wykonane z najwyższą starannością. Do gustu przypadła mi również oferta - nie przytłacza, ale każdy znajdzie coś dla siebie.

Co ważne, na stronie producenta (prawie) wszystko jest dokładnie wytłumaczone. Kreator tworzenia książek opisany jest krok po kroku. Wszystkie opcje są jasno opisane, kolory dokładnie pokazane, a książki dobrze sfotografowane. Dzięki temu połączeniu możemy bardzo łatwo zaprojektować książkę, bo dostajemy wszystkie opcje niemal na tacy. Podoba mi się również selekcja klientów przez autoryzowaną rejestrację. Podejście do klienta jest na bardzo wysokim poziomie, a to bardzo ważne.

Co mi się nie spodobało

Mimo wszystkich zalet strony internetowej, która jest bardzo czytelna, nie odnalazłem niektórych opcji. Dla przykładu, personalizowane wklejki czy poradnik tworzenia stempli ukryte są w aktualnościach i krukbook.tv. Moim zdaniem powinny być integralnymi elementami strony. Obecnie te elementy ułożone są chaotycznie. Byłoby miło, gdyby zadbano też o kontakt telefoniczny.

Podsumowanie

KrukBook robi kawał dobrej roboty. Książki są naprawdę wysokiej jakości - czuć to od pierwszego kontaktu z produktami tej firmy. Indywidualne podejście do klienta cieszy, szczególnie jeśli planujemy korzystać z usług tej firmy regularnie. Jeśli jednak potrzebujemy książki na wczoraj, bo zapomnieliśmy ją zamówić dla klienta, to zdecydowanie nie jest opcja dla nas. Z mojego doświadczenia z firmą wnioskuję, że KrukBook nastawione jest na długotrwałą relację z klientem, a nie epizodyczne zlecenia. Dla jednych może być to plus, dla innych minus. Tak czy inaczej produkty tej łódzkiej firmy są jak najbardziej godne polecenia.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.