Świat w wielkim formacie

Świat w wielkim formacie03.04.2018 09:33
Redakcja Fotoblogia.pl

Fotografia to popularne hobby. Jej miłośnicy na całym świecie codziennie robią miliony zdjęć, utrwalając w ten sposób najciekawsze chwile ze swojego życia. Ale fotografie służą nam nie tylko do celów prywatnych – wykorzystujemy je również w biznesie, gdzie przydają się w marketingu, reklamie i szkoleniach.

W roku 2016 sprzedano na świecie około 25 mln aparatów fotograficznych, z czego wiele na potrzeby firm. Los wykonanych przy ich pomocy zdjęć jest różny. Niektóre od razu kasujemy, gdyż nie są zbyt udane, inne wrzucamy do sieci, na przykład na blogi, portale społecznościowe czy nawet internetowe strony firmowe. Zdjęcia bywają przydatne do celów reklamowych i marketingowych – nie tylko w swojej wersji elektronicznej, ale również jako wydruki. Jeśli potrzebujemy w firmie drukowania dobrych zdjęć w różnych formatach, niezbędnym zakupem obok profesjonalnego aparatu powinno być urządzenie oferujące możliwość druku w wymiarze A3. W ubiegłym roku sprzedano na całym świecie prawie sto milionów urządzeń drukujących, w tym również wielkoformatowych.

Świat w dużym formacie

Jeśli nasza firma musi drukować zdjęcia, możemy kupić specjalistyczną drukarkę. Z punktu widzenia biznesowego dużo bardziej przydatny będzie jednak sprzęt, który spełni również inne funkcje – na przykład kopiarki i skanera. Takim urządzeniem wielofunkcyjnym jest na przykład HP PageWide Pro P77740. Ma ono jeszcze jedną zaletę, ważną dla tych, którzy w swojej pracy posługują się zdjęciami: możliwość wydruków nie tylko w standardowym formacie A4, ale również w A3. Jeśli musimy drukować dużą liczbę zdjęć, liczy się również szybkość ich drukowania. Nikt chyba nie chce sytuacji, gdy na liście do drukowania znajduje się wiele plików, a urządzenie działa wolno albo regularnie się zawiesza. Dużą szybkość druku oferuje na przykład urządzenia wielofunkcyjne HP z serii LaserJet E725xx.

Drukarka z dobrą pamięcią

Do celów reklamowych i szkoleniowych potrzebujemy zdjęć w dużym formacie i doskonałej jakości. Jak wiadomo, fotografie takie w postaci pliku komputerowego zajmują dużo miejsca na dysku. Kupując urządzenie wielofunkcyjne dla firmy, sprawdźmy więc, jaką ma pamięć operacyjną. Większości z nas parametr ten kojarzy z komputerami, ale urządzenia wielofunkcyjne także się nim charakteryzują. Drukarka potrzebuje tym więcej pamięci, im większe (czyli angażujące w czasie obróbki i drukowania większą ilość pamięci operacyjnej) pliki będziemy mieli do wydruku. Jest to szczególnie ważne przy wydruku plików kolorowych, których objętość jest o wiele większa niż plików czarno-białych. Jeśli w trakcie pracy naszej drukarce zabraknie pamięci operacyjnej, urządzenie się zawiesi. Dlatego na potrzeby firmy warto szukać na ryku drukarek wielkoformatowych z możliwie największą pamięcią operacyjną.

Na specjalne potrzeby

Każda firma potrzebuje od czasu do czasu wydruków zdjęć, działalność innych z kolei wręcz opiera się na nich. Do takich przedsiębiorstw należą na przykład agencje reklamowe, marketingowe, wydawnictwa i zakłady fotograficzne. W ich przypadku doskonałym wyborem będzie urządzenie wielofunkcyjne z dodatkową opcją „photo”. Taka drukarka umożliwia wykonanie wydruków z użyciem tuszów w szerokiej gamie kolorów; ponadto zdjęcia można przesyłać bezpośrednio z aparatu fotograficznego, co skraca pracę. W nowoczesnych drukarkach można zainstalować dodatkowe oprogramowanie, które poszerzy jej funkcjonalność – na przykład o możliwość przygotowywania albumów fotograficznych.

Z punktu widzenia firmy, wybór drukarki to istotna kwestia. Musi być szybka, niezawodna, a przede wszystkim spełniać wszystkie potrzeby. A jeśli tych potrzeb jest wiele, najlepiej się sprawdzi urządzenie wielofunkcyjne.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.