Tookapic.com, czyli jedno zdjęcie dziennie, codziennie. Kreatywne narzędzie dla fotografów

Tookapic.com, czyli jedno zdjęcie dziennie, codziennie. Kreatywne narzędzie dla fotografów28.11.2015 09:02
Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)

Tytułowe hasło trafnie opisuję główną zasadę działania znanego portalu tookapic.com stworzonego przez Polaka – Pawła Kadysza. Serwis tworzy i gromadzi społeczność fotografów, którzy potrzebują motywacji do działania oraz sukcesywnego podnoszenia swoich umiejętności.

Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)
Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)

Najlepszą formą samodoskonalenia jest systematyczność – dzięki portalowi tookapic.com poczujecie się zmotywowani do działania. Konieczność publikowania jednego zdjęcia dziennie zmusza użytkownika strony do świadomego wyboru tego najlepszego, co za tym idzie z dnia na dzień podnosi umiejętności edytorskie oraz uczy pewnego rodzaju pokory podczas fotografowania – uczy myślenia o całości materiału w kontekście ukazania historii, czy spójności publikowanej treści.

Dodatkowym atutem jest faktyczny wzrost umiejętności – trudno przecież osiągać gorsze wyniki ćwicząc codziennie. Nagrodą za sumienność jest album 365 zdjęć z minionego roku, dzięki któremu użytkownik może prześledzić swoją drogę rozwoju.

Źródło zdjęć: © tookapic.com
Źródło zdjęć: © tookapic.com

Unikalność serwisu polega na tym, że jego twórcy starają się możliwie jak najbardziej utrudnić użytkownikom oszukiwanie, np. wrzucanie zdjęć z jednej sesji na przestrzeni kilku dni. Tookapic zachęca w głównej mierze do prowadzenia projektu na przestrzeni jednego roku, czyli 365 dni. Dzięki wykształconej społeczności wielu użytkowników może znaleźć tam wsparcie w chwilach kryzysu podczas realizacji projektu. Za sumienność każdy z publikujących autorów jest nagradzany – dostaje punkty, oraz kolejne poziomy. Pojawiły się również osiągnięcia za konkretne akcje, np. za wgranie 7 zdjęć pod rząd, czy osiągnięcie 1000 wyświetleń jednego zdjęcia.

Przygoda Pawła z tookapic.com rozpoczęła się latem 2013 roku, kiedy pod wpływem impulsu, którym była przeprowadzka do własnego domu, rozpoczął dokumentowanie nowego rozdziału w życiu. Zaczęło się niewinnie od bloga na Tumblr, gdzie codziennie publikował jedno zdjęcie będące podsumowaniem każdego dnia. Jego założeniem było zamknięcie projektu jeśli opuściłby chociaż jeden dzień, chociaż jedno zdjęcie. W sierpniu 2014 opublikował ostatnie, 365. ujęcie. Paweł mówi, że uczucie, które towarzyszyło zamknięciu tego projektu było niesamowite, lecz wciąż czuł niedosyt – brakowało mu społeczności, która koncentrowałaby się wokół podobnego pomysłu i podobnie jak on – chciałaby stawać się z dnia na dzień lepszymi fotografami. Tak powstała idea portalu tookapic.

Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)
Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)

Głównymi problemami projektu była na początku kwestia finansowania – założyciele portalu wciąż rozglądają się za zewnętrznymi inwestorami. Oprócz tego we wstępnej fazie działania aplikacji twórcy mieli problem z programowaniem oraz trudno było im znaleźć odpowiednio dużo czasu na rozwój strony oraz pogodzenie tego z projektami dla klientów. Na szczęście cała historia potoczyła się dobrze i obecnie, również dzięki społeczności, serwis funkcjonuje jak powinien. Powstał nawet przy nim drugi – http://stock.tookapic.com/ - który zachęca użytkowników do zamieszczania swoich zdjęć z projektu w celach komercyjnych za darmo lub za niewielką opłatą.

Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)
Źródło zdjęć: © ˆ© Paweł Kadysz / [pwlk.pl](http://pwlk.pl/)

Próbowaliście swoich sił z realizacją podobnego działania? Szczerze mówiąc zazdrościmy cierpliwości i wytrwałości każdemu, komu uda się doprowadzić projekt do końca. Powodzenia!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.