"Antisocial" - neony, które zdradzają wady mediów społecznościowych
Mike Campau stworzył interesującą serię obrazów, która wytyka wady różnych mediów społecznościowych. Kolorowe neony samotnie stojące na opustoszałych parkingach symbolizują użytkowników Facebooka, Instagrama, Snapchata i innych platform.
08.03.2019 | aktual.: 08.03.2019 13:57
Media społecznościowe mają duży wpływ na społeczeństwo. Każda platforma ma też swoje własne problemy. "Antisocial" to projekt Mike’a Campau, który przedstawia media społecznościowe w formie neonów rodem z Las Vegas, umieszczonych na pustych, mglistych parkingach w środku nocy.
Opustoszałe miejsca symbolizują nasze odizolowane stanowiska, które jednak znajdują się w miejscu, które mogą być łatwo zauważone przez innych ludzi - zupełnie, jak nasze profile w mediach społecznościowych. Każdy neon opatrzony jest komentarzem, który odnosi się do danej platformy. W przypadku Facebooka znajdziemy tam napis:
Mike uważa, że Facebook jest jednym z mediów społecznościowych, które wpływają na nas najmocniej i zmuszają do dzielenia się swoim życiorysem.
Obraz, na którym pojawia się logo Instagrama skupia się na powtarzających się słowach "Patrz na mnie". Mi najbardziej jednak przypadł do gustu napis na neonie reprezentującym portal Linkedin: "Ludzie, których nie znam, popierają mnie za rzeczy, których nie robię."
Choć Mike w swojej serii mocno krytykuje media społecznościowe, sam docenia ich pozytywne cechy. Wśród nich wymienia fakt, że mogą być ogromnym źródłem inspiracji. Nie można jednak zapominać, że social media pochłaniają wiele naszej codziennej uwagi. Projekt Mike’a Campu ma za zadanie zmusić do refleksji nad tym, jaki wpływ na nas mają platformy, z których korzystamy.