Niesamowite bajkowe portrety Alexii Sinclair doprowadzone do perfekcji
24.03.2014 13:57, aktual.: 24.03.2014 15:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Bajkowe scenerie, postacie rodem z innych epok pełne elegancji i klasy. Poznajcie świat Alexii Sinclair.
Alexia Sinclair zajmuje się fotografią artystyczną. Styl jej prac jest łatwo rozpoznawalny: charakteryzuje go wielowarstwowość i subtelne podejście do przedstawienia współczesnej mody i urody. Alexia używa mediów cyfrowych, ale odwołuje się też do antycznego pojęcia piękna i elegancji.
Sinclair pochodzi z Australii i jest absolwentką wydziału sztuk pięknych University of Newcastle. Fotografią zainteresowała się już w szkole średniej. Przez kolejne lata kształtowała swój styl. W 2007 roku została nagrodzona w konkursie Harper's BAZAAR & Canon Fashion Photography Awards. Zwróciła na siebie uwagę serią “The Regal Twelve”, która była jej pracą dyplomową. Cykl składa się z 12 portretów europejskich monarchiń, m.in. Marii Antoniny i Elżbiety Batory.
Cały projekt wraz z przygotowaniami i postprodukcją zajął Australijce 3 lata, z czego 6 miesięcy spędziła na podróżach po Europie. Starała się uchwycić krajobrazy i wnętrza będące później tłem dla portretów.
Ostatnim projektem Sinclair jest“A Frozen Tale”. Przedstawia on życie w czasach Krystyny Wazy, królowej Szwecji. Alexia otrzymała pozwolenie na zrealizowanie sesji w 350-letnim zamku Skokloster w Szwecji. Co ciekawe, wspomniany zamek jest jednym z najlepiej zachowanych zabytków z XVII wieku.
Aby utrzymać budynek w jak najlepszym stanie, nie ma w nim ogrzewania ani elektryczności. Przy sesji w trudnych warunkach pracowało 40 wolontariuszy z różnych krajów. Fotografie pokazują dwie strony życia zamku: klasę rządzącą odwiedzającą Skokloster oraz klasę średnią, czyli ludzi pracujących w posiadłości.
Przy tworzeniu "A Frozen Tale" Sinclair posługiwała się PhaseOne 645D z IQ180 oraz obiektywami PhaseOne 28mm, Schneider 55mm i Schneider 80mm.
Zobaczcie, jak powstawało flagowe zdjęcie sesji. Jest to jedyna fotografia, która została zrobiona w studio, a nie w zamku.
Jeżeli zastanawiacie się, jak wygląda postprodukcja prac Sinclair, obejrzyjcie film z obróbki jednego ze zdjęć:
Więcej informacji na temat Alexii Sinclair i jej prac możecie znaleźć na jej stronie internetowej.