Burza wokół chmury. Adobe proponuje zniżki na Photoshopa CC

© Adobe
© Adobe
Olga Drenda

09.05.2013 09:42, aktual.: 26.07.2022 20:16

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowy model sprzedaży oprogramowania wprowadzany właśnie przez Adobe wywołał burzliwe dyskusje. Teraz firma próbuje rozwiać wątpliwości użytkowników i obiecuje zniżki.

Przedwczoraj pisaliśmy o premierze najnowszego Photoshopa CC, z okazji której Adobe ogłosiło zmianę modelu sprzedaży oprogramowania – odnawialnej subskrypcji na platformie Creative Cloud zamiast zakupu licencji na stałe. Decyzja o otwarciu wirtualnej wypożyczalni wywołała burzliwą dyskusję, a pod adresem Adobe padło sporo krytycznych słów. Wiele osób deklaruje, że zrezygnuje z aktualizacji oprogramowania (programy z pakietu Creative Suite dostępne są nadal w tradycyjny sposób) albo w ogóle pożegna się z produktami Adobe.

W odpowiedzi na to przedstawiciele firmy postanowili rozwiać wątpliwości niezadowolonych użytkowników. Na stronie producenta utworzono dział, w którym ekspert Adobe, Jeffrey Tranberry, na bieżąco odpowiada na pytania („wyrazy współczucia, w tej chwili musisz mieć najgorszą robotę na świecie”, stwierdził jeden z komentujących). Na dobry początek na stronie pojawiły się m.in. informacje o promocji przewidzianej dla dotychczasowych użytkowników Photoshopa w wersji od CS3 do CS6 – pojedynczy program ma w niej kosztować o połowę mniej, czyli 9,99 dolarów miesięcznie, jednak coś za coś - trzeba wykupić subskrypcję na rok. Promocja trwa do końca lipca.

Oferta zniżkowa © Adobe
Oferta zniżkowa © Adobe

Pytań i komentarzy użytkowników jest mnóstwo. Sporo kontrowersji dotyczyło tego, czy trzeba koniecznie mieć połączenie z Internetem, aby korzystać z oprogramowania w Creative Cloud. Adobe wyjaśnia, że stały dostęp do Sieci nie jest konieczny – wymaga tego jedynie procedura odnowienia subskrypcji. Użytkownicy z subskrypcją miesięczną odnawiają ją co 30 dni, a z roczną muszą meldować się co 3 miesiące.

[solr id="fotoblogia-pl-67046" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1672,po-co-nokii-smartfon-z-aparatem-typu-lytro" _mphoto="lytro-cat-comparison-610-7a7b91e.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2848[/block]

Jednocześnie Adobe zapowiada, że przygotowuje specjalne pakiety promocyjne dla fotografów. Na razie Tranberry sugeruje, że najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie odnawialnej subskrypcji na Photoshopa CC i jednorazowy zakup Lightrooma. Lightroom, jak zapewnia Winston Hendrickson z Adobe, nie pójdzie - przynajmniej na razie - w ślady Photoshopa i nie będzie dostępny tylko w formie odnawialnej subskrypcji.

[solr id="fotoblogia-pl-66958" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://olga.drenda.fotoblogia.pl/1679,jak-uzyskac-taki-niesamowity-wirujacy-bokeh" _mphoto="img-3334-66958-252x168-4784659b9.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2849[/block]

Jak zapowiada producent, nowy model sprzedaży nie jest jeszcze ostatecznie zamknięty, a firma zamierza brać pod uwagę potrzeby i sugestie klientów, więc jeśli macie jakieś pytania do Adobe, najlepiej zadać je na tej stronie i uzyskać odpowiedź z pierwszej ręki.

© Adobe
© Adobe

To jeszcze nie koniec wieści z obozu Adobe. Producent zaprezentował nowe akcesoria dla użytkowników iPadów: stylus Project Mighty i cyfrową linijkę. Oba wirtualne narzędzia kreślarskie będą zsynchronizowane z chmurą Adobe.

 

Źródło: DpReview, Adobe.com

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także