Canon EOS C300 Mark III: Matryca DGO, 4K 120 kl./s w Cinema RAW Light i HDR

Canon EOS C300 Mark III: Matryca DGO, 4K 120 kl./s w Cinema RAW Light i HDR21.04.2020 09:15
Canon EOS C300 Mark III: Matryca DGO, 4K 120 kl./s w Cinema RAW Light i HDR

Oprócz zdradzenia nowych szczegółów dotyczących bezlusterkowca Canon EOS R5, firma Canon zaprezentowała nową profesjonalną kamerę Canon EOS C300 Mark III i hybrydowy obiektyw CINE-SERVO. To sprzęt dla zawodowców, którzy nie lubią iść na kompromis.

Canon EOS C300 Mark III - jakość bez kompromisów

Canon EOS C300 Mark III jest kamerą wyposażoną w najnowszą matrycę DGO, która ma rozpiętość tonalną przekraczającą 16 EV podczas kręcenia HDR. W połączeniu z możliwością nagrywania wideo w rozdzielczości 4K 120 kl./s w formacie Cinema RAW Light lub XF-AVC pozwoli to realizować materiały naprawdę wysokiej jakości. Kamera będzie ciekawym rozwiązaniem w produkcjach wideo – od filmów dokumentalnych i reklamowych, aż po fabularne. Canon EOS C300 Mark III ma również dobrze współpracować z nowym obiektywem CN10X25 IAS S.

W kamerze Canon EOS C300 Mark III po raz pierwszy znalazła się nowa matryca DGO, która ma pozwolić na osiągnięcie świetnej jakości obrazu w trudnych warunkach oświetleniowych, jak również poszerzyć możliwości nagrywania HDR. Specyfika sensora polega na podwójnym odczycie każdego piksela na matrycy z różnymi poziomami wzmocnienia (wysokim i niskim), który jest później łączony w celu osiągnięcia zoptymalizowanej jakości nagrywanego materiału. Wysoki odczyt odpowiada za czyste detale w cieniach, niski dotyczy jasnych obszarów. W ten sposób Canon EOS C300 Mark III może zarejestrować nagranie o rozdzielczości 16 EV. Podczas nagrywania w ten sposób bez problemu działa system Dual Pixel CMOS AF.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Kamera Canon EOS C300 Mark III umożliwia wewnętrzny zapis obrazu 4K Cinema RAW Light oraz Canon XF-AVC zarówno w 4D KCI i UHD (4:2:2 10-bit) oraz 2K czy Full HD. Podczas nagrywania w XF-AVC w innym formacie niż RAW, można wybrać opcję ALL-I lub Long GOP, by zapisać obraz z wysoką kompresją, dzięki czemu zachowujemy możliwość wydajnej postprodukcji oraz dłuższy czas nagrywania.

Nagrywanie w 2K lub Full HD w formacie Super 35 mm materiał oferuje pełne możliwości matrycy 4K. Canon EOS C300 Mark III pozwala na wewnętrzne zmniejszenie nagrania do rozdzielczości wybranej przez użytkownika bez ograniczania pola widzenia wybranego obiektywu ani bez kadrowania.

Do skonfigurowania kamery pod własne potrzeby, dla użytkowników dostępne są dwa moduły EU-V1 oraz EU-V2, które zawierają dodatkowe złącza. Producent zaznacza, że również jest możliwa wymiana mocowania obiektywu w kamerze. Dostępne są następujące bagnety: EF, P i EF Cinema Lock. Nie ma przy tym konieczności wysyłania kamery do autoryzowanego serwisu.

CN10X25 IAS S CINE-SERVO – hybrydowy obiektyw dla zawodowców

Oprócz kamery Canon EOS C300 Mark III, zaprezentowany został nowy obiektyw – CN10X25 IAS S CINE-SERVO, który pozwoli na rejestrowanie obrazu w rozdzielczościach 4K i 8K, i tym samym spełni oczekiwania wymagających produkcji. Szkło można skonfigurować do pracy z kamerami telewizyjnymi, kinowymi, matrycami Super 35 mm oraz pełnoklatkowymi. 11-listkowa przysłona zapewni miękkie i miłe dla oka rozmycie tła (bokeh).

Producent zapewnia o świetnej jakości, ostrym obrazie w całej szerokości kadru. Zakres ogniskowych to 25-250 mm, a dzięki wbudowanemu telekonwerterowi x1,5 można go zwiększyć nawet do 375 mm. Pozwala on również na dostosowanie szkła do pracy z kamerami pełnoklatkowymi, jak Canon EOS C500 Mark II.

Oprócz odłączanej jednostki napędowej, w obiektywie CN10X25 IAS S znajdziemy możliwość wymienienia bagnetu (EF i PL). Obsługuje on też komunikację EF z mocowaniem EF i Cooke/i Technology z mocowaniem PL, zapewniając dodatkową funkcjonalność. Obsługiwana jest także 12-pinowa komunikacja szeregowa dla standardów broadcastowych, jak również 20-pinowe złącze wysyłające dane o pozycji i ustawieniach obiektywu dla różnych systemów wirtualnych.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)