Czy twoje zdjęcie zyska popularność w sieci? Sprawdzi to algorytm

Czy twoje zdjęcie zyska popularność w sieci? Sprawdzi to algorytm

Profil Fotoblogii na Instagramie
Profil Fotoblogii na Instagramie
Źródło zdjęć: © http://instagram.com/fotoblogia
Piotr Kała
30.04.2014 08:46, aktualizacja: 26.07.2022 19:58

Zanim wrzucisz zdjęcie do sieci, możesz sprawdzić za pomocą specjalnego narzędzia, ile osiągnie wyświetleń.

Aditya Khoslav, doktorant bostońskiego Massachusetts Institute of Technology, przeanalizował ponad 2 miliony zdjęć, które trafiły do serwisu Flickr, aby określić, jakie czynniki wpływają na popularność danego zdjęcia, a jakie nie.

Wpływ na zainteresowanie fotografią mogą mieć jej kolory. Zdjęcia w ciepłych barwach są popularniejsze od tych w zimnych odcieniach niebieskiego i zielonego. Poza kolorem bardzo ważne jest też to, co zdjęcie przedstawia. Nie zdziwi Was zapewne, że spódniczki mini, stroje bikini czy staniki, jak również filiżanki, słodkie zwierzaki, perfumy i rewolwery radzą sobie w sieci najlepiej. Jeśli sfotografujecie grzejnik, szpachelkę, przepychacz, laptopa lub wózek do golfa, to musicie liczyć się z nikłym zainteresowaniem takim kadrem.

Umiarkowanie pozytywny wpływ na klikalność zdjęcia będą miały miał gepard, panda, piłka do kosza, lama i biedronka, a umiarkowanie negatywny wpływ na oglądającego wywierają katamaran, dzik, panel słoneczny, guacamole (meksykański sos na bazie awokado).

Również czynniki społeczne, takie jak: popularność danego profilu, liczba grup, do których należy użytkownik, liczba publikowanych przez niego zdjęć, jego staż na danej stronie czy nawet to, czy ma wykupiony profil pro, decydują o tym, jak wiele osób obejrzy zdjęcie i je polubi. To zrozumiałe, że prace znanych fotografów i osób mających wielu znajomych zyskają większą popularność.

Na podstawie tych danych twórca algorytmu potrafi określić w skali od 1 do 10, jak wiele wyświetleń będzie miało zdjęcie w wykładni logarytmicznej. Jeśli zbadane zdjęcie osiągnie wynik 3, liczba wyświetleń powinna oscylować wokół 2 do potęgi 3, czyli 8, a jeśli 6, to 2 do potęgi 6, czyli 64 wyświetlenia. Trzeba jednak podkreślić, że w tym kalkulatorze brana jest pod uwagę zawartość zdjęcia, a nie czynniki społeczne profilu.

Postanowiłem sprawdzić jedno z moich zdjęć z Flickra i okazało się, że jeszcze sporo mu brakuje do zawojowania sieci, ale może to i dobrze, bo algorytm ocenia najczęściej powtarzalne elementy na zdjęciu, a fotograf musi poszukiwać mniej oczywistych ujęć.

Obraz
© © PK
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)