David Uzochukwu: 18‑letni fotograf, który robi zdjęcia dla Nike'a
10.03.2017 08:09, aktual.: 10.03.2017 15:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nike to jedna z najbardziej popularnych amerykańskich firm odzieżowych. W ich asortymencie znajdują się specjalne stroje dla różnych sportowców oraz codzienne kolekcje. Reklamy Nike zawsze opowiadają interesujące historie, a zdjęcia są na najwyższym poziomie. David Uzochukwu to 18-latek, który stoi za wieloma znanymi kampaniami.
W przeciągu ostatniego miesiąca stolica Wielkiej Brytanie dosłownie została zalana billboardami Nike. Świetne zdjęcia, na których pojawia się FKA twigs, to dzieło 18-letniego fotografa, Davida Uzochukwu. Kampania obecnie wchodzi do kolejnych krajów, a prace młodego artysty zyskują na popularności.
David nauczył się fotografowania zupełnie sam. Niedawno skończył 18 lat, lecz już może pochwalić się zabójczo dobrym portfolio, bogatym w edytoriale i prace komercyjne, m.in. dla magazynu Wonderland, przy którym pracował z dyrektorem kreatywnym i stylistą – Matthew Josephsem.
Wśród bohaterów zdjęć młodego artysty pojawiają się tacy ludzie, jak: Londone Myers, Gaika, Montell Martin, Imma, Elliot Brown, Rharha Nembhar, Ibrahim Kamara, Brian Whittaker, Tschan Andrews, Ealeigh Ritchie oraz Leomie Anderson.
Fotograf trzyma się mocno swojego stylu, co widać w sesji z muzykiem, Benjaminem Clementine. David stroni raczej od Photoshopa, a jego prace mają bardzo surowy wydźwięk, który zdobywa coraz to szersze uznanie. Mimo minimalizmu, zdjęcia artysty charakteryzują się wrażliwością, podkreślaną przez miękkie światło.
Uzochukwu mówi, że fotografia była dla niego miłością od pierwszego wejrzenia. Zaczął robić zdjęcia w wieku zaledwie 11 lat i od tamtego czasu nie rozstaje się z aparatem. Tym, co go najbardziej inspiruje, jest wychwytywanie z otoczenia drobnych szczegółów i nadawanie im dużego znaczenia. W wieku 15 lat David wygrał nagrodę EyeEm i Flickra. Obecnie fotograf chce skoncentrować się na osobistych projektach i trochę odejść od komercji.
Więcej zdjęć znajdziecie na stronie internetowej artysty.