Drukuj w dużym formacie

Fotografia to piękne i rozwijające hobby, okno na świat, a także nierzadko biznes o ogromnym rozmachu i wielu obliczach. Fotografia ślubna, studyjna i plenerowa, a także reklamowa i wydawnicza to tylko przykłady, jak często potrzebne są zdjęcia. W mediach i marketingu

Drukuj w dużym formacie
Redakcja Fotoblogia.pl

29.06.2018 | aktual.: 26.07.2022 17:58

istotne znaczenie ma fotografia dużego formatu, dlatego profesjonalna firma zajmująca się wydrukiem zdjęć powinna wyposażyć się w urządzenie umożliwiające druk w formacie A3.

W 2016 r. na całym świecie sprzedano ok. 25 milionów aparatów fotograficznych. Wiele transakcji zawieranych było na potrzeby firm. Za pomocą aparatów cyfrowych wykonujemy mnóstwo zdjęć, spośród których wybieramy najlepsze. Następnie drukujemy je samodzielnie bądź zlecamy ich wydruk w laboratoriach, publikujemy na portalach społecznościowych, stronach poświęconych fotografii albo po prostu trzymamy na twardym dysku i przeglądamy. Jeśli mowa o użytku profesjonalnym, zdjęcia bardzo często służą do celów reklamowych i marketingowych. Wówczas możemy potrzebować całej rozpiętości formatów – od takich, które posłużą do wydruku ulotki po o wiele większe, np. do wykonania plakatu. Aby móc drukować fotografie w różnych formatach, niezbędna jest drukarka umożliwiająca wydruk zdjęć w formacie A3. W zeszłym roku na świecie sprzedano niemal sto milionów urządzeń drukujących – w tym również wielkoformatowych.

Drukarka do zdjęć – jak ją wybrać?

Jeżeli nasza firma zajmuje się m.in. wydrukiem zdjęć, niezbędnym nabytkiem jest specjalistyczna drukarka. Warto przy okazji zastanowić się nad urządzeniem wielofunkcyjnym, które będzie mogły być wykorzystane także do kopiowania i skanowania. Przykładowym urządzeniem tej klasy jest HP PageWide Pro P77740 – sprzęt, który oferuje wspomniane funkcje, a przy tym pozwala na wydruk nie tylko w standardowym formacie A4, ale i w większym – A3.

Jeżeli natomiast najistotniejszą cechą, jakiej szukamy w urządzeniu drukującym, jest prędkość oraz płynność wydruku, możemy zdecydować się na przykład na urządzenia wielofunkcyjne HP z serii LaserJet E725xx. Działa ono niezawodnie i nie spowoduje przestoju nawet jeśli na liście zadań znajdzie się wiele plików.

Pojemna pamięć wewnętrzna

Fotografia reklamowa to sektor, w którym wymagana jest doskonała jakość zdjęć oraz nierzadko właśnie druk w dużym formacie. Plik z kolorowym zdjęciem wysokiej jakości, zapisanym w dużej rozdzielczości, ma pokaźne rozmiary, dlatego ważnym parametrem drukarki kupowanej do tego rodzaju zdjęć jest duża pamięć operacyjna urządzenia. Jeżeli bowiem podczas drukowania w urządzeniu zabranie nagle pamięci

operacyjnej, sprzęt się zawiesi i przerwie wydruk w połowie lub zareaguje błędem. Firma powinna więc

poszukiwać urządzenia drukującego o jak największej pamięci operacyjnej (RAM). Wspomniany model HP PageWide Pro P77740 oferuje 1,5 GB RAM i dysk wewnętrzny o pojemności 16 GB.

Na specjalne potrzeby

Niektóre firmy muszą drukować zdjęcia jedynie od czasu do czasu, inne natomiast – robią to nieustannie i w dużych ilościach. Do takich przedsiębiorstw należą np. agencje reklamowe, marketingowe, wydawnictwa czy zakłady fotograficzne. Firmy te powinny zwrócić uwagę na urządzenia wielofunkcyjne posiadające opcję "photo". Tego rodzaju drukarka umożliwia wydruk zdjęć przy użyciu tuszów w szerokiej gamie kolorów. Dodatkową zaletą jest fakt, że zdjęcia można przesyłać do drukarki prosto z aparatu fotograficznego (jeśli posiada on opcję Wi-Fi). Niektóre drukarki umożliwiają ponadto instalację dodatkowego, interesującego oprogramowania umożliwiającego np. tworzenie albumów fotograficznych.

Wybór odpowiedniej drukarki to bardzo ważna decyzja, a w przypadku firm, które drukują dużo i w wysokiej jakości – wręcz kluczowa. Urządzenie takie powinno pracować szybko i płynnie, niezawodnie oraz oczywiście oferować wysoką jakość wydruku.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Sprzęt fotograficznyakcesoriaaktualności
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)