Fotoblogia.pl największym serwisem o fotografii

Mamy się czym pochwalić i za co podziękować. Według badania Megapanel/PBI za maj 2012 Fotoblogia.pl jest liderem wśród serwisów branżowych poświęconych fotografii.

Fotoblogia największy serwisem o fotografii w Polsce
Fotoblogia największy serwisem o fotografii w Polsce
Krzysztof Basel

10.07.2012 | aktual.: 26.07.2022 20:29

Z najnowszego raportu Megapanel/PBI za maj 2012 dowiedzieliśmy się, że Fotoblogia.pl osiągnęła wynik 148 400 RU (real users). Taki rezultat pozwolił wyprzedzić m.in. fotopolis.pl 106 261 RU, swiatobrazu.pl 95 430 RU, optyczne.pl 80 600 RU oraz foto.recenzja.pl 73 035 RU.

 W kategorii Fotografia w badaniu Megapanel/PBI z maja 2012 Fotoblogia.pl plasuje się na trzecim miejscu, wyprzedzają ją tylko Digart.pl oraz 123rf.com.

To spory sukces, za który chcemy Wam gorąco podziękować! To, że odwiedzacie nas i czytacie nasze teksty tak często, mobilizuje nas do dalszej pracy nad intensywnym rozwojem blogu. Do naszej ekipy dołączają kolejne osoby. Staramy się też poszerzać zakres tematyki blogu, wprowadzać nowe formy treści, np. wideotesty, nasze inspiracje czy serie cykli.

Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy jest ekspertem od Internetu, dlatego chcielibyśmy Wam wyjaśnić sformułowanie RU - real users. Eksperci Gemius tak go tłumaczą:

Liczba użytkowników (real user) - estymowana liczba internautów z wybranej grupy celowej, którzy dokonali przynajmniej jednej odsłony na wybranej witrynie w danym miesiącu.  (...) Algorytm real users pozwala oszacować rzeczywistą liczbę użytkowników badanych witryn internetowych. Uwzględnia on znane czynniki mogące potencjalnie zaburzać otrzymywane wyniki, w tym: zjawisko współkorzystania z jednego komputera przez wiele osób, korzystania przez jedną osobę z wielu komputerów/profili oraz - co najważniejsze - zjawisko „kasowalności cookies”.

Na wielu serwisach pewnie spotkacie się ze statystykami podawanymi w UU, czyli unique users (unikalni użytkownicy). Jest to termin określający liczbę pojedynczych numerów komputerów IP lub najczęściej liczbę pojedynczych programów cookie identyfikujących użytkownika korzystającego z danego serwisu internetowego. Metoda mierzenia unique users jest jednak mało miarodajna, ponieważ nie uwzględnia, że wiele osób kasuje cookie (ciasteczka) czy używa wielu komputerów. W rzeczywistości zatem określa liczbę komputerów, a nie rzeczywistych osób z nich korzystających.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)