Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV]

Fotofestiwal 2015 startuje już za dwa dni. 28 maja otworzy się prawie dwadzieścia wystaw w centrum festiwalowym, czyli tylko połowa wszystkich fotofestiwalowych wystaw! Sama Szkoła Filmowa w Łodzi przygotowała aż jedenaście ekspozycji - od wystawy grupowej FLOW w centrum festiwalowym - po projekty studentów i absolwentów rozsiane po całym mieście. Trochę więcej o nich i dużo zdjęć!

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV]
fotofestiwal 2015

Obraz
© Filmschool Imaginarium, Kuba Rubaj

Główna wystawa - FLOW to refleksja nad ciągłą zmianą i naszym stosunkiem do niej, sposobem jej postrzegania i rejestracji. Historia o potrzebie wyruszenia przed siebie, opowiedziana z wielką wrażliwością i umiejętnością obserwacji. Co oznacza być w drodze, czym jest podróż? To przede wszystkim stan bycia pomiędzy – stan, w którym opuszczasz coś w dążeniu do czegoś nowego, by po chwili zapomnieć o przyczynie i celu. To także doświadczenie, w którym spotykasz siebie innego. Spotkanie z niewiadomym i nieznanym.

Wśród prezentowanych prac zobaczymy m.in.: cykl Igora Pisuka – Deceitful Reverence. To wielowarstwowa opowieść o samotności i emigracji, praca bardzo osobista, wynikająca ze złożonej relacji pomiędzy nowym światem, w którym znalazł się autor a jego światem wewnętrznym.

Obraz
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Obraz
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Obraz
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Obraz
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk

Instalacja składająca się z fotografii, rysunków i video Martyny Strzelczyk zatytułowana Kiedy sny stają się rzeczywistością jest refleksją nad kolejnym aspektem spotkania z nieznanym. Autorka wprowadza nas w prawdziwe, rodzinne historie przenikania się dwóch stanów i próby porozumienie między nimi. Kamila Szopa w swojej pracy ono-ono wielokrotnie wyrusza w podróż, która nie wiadomo dokąd ją zaprowadzi. Jej seria autoportretów to zapis zanurzania się w procesie, całkowite poddanie się pewnej czynności, która doprowadza ją do spotkania z ukrytym. Kuba Rubaj – autor projektów Rainbow/The Road to artysta, dla którego bycie w drodze jest stanem naturalnym.

Helotyzm Justyny Bugajczyk w Galerii Wschodnia to wchodzenie w osobistą historię i przestrzeń człowieka od którego artystka wynajmowała mieszkanie. Żyjemy w kulturze, w której każdego człowieka można rozłożyć na przedmioty, które posiada. Czy możliwy jest proces odwrotny? Wykorzystująca różne media praca to z jednej strony dokumentacja, z drugiej artystyczne wkroczenie w cudzą strefę osobistą, a dodatkowo w przestrzeń naznaczoną śmiercią. To jakby małe archiwum rzeczy-bytów, które zarazem jest, jaki i nie-jest.

Obraz
© fot. Justyna Bugajczyk
Obraz
© fot. Justyna Bugajczyk

Od gwiazdy do atomu Agaty Opalińskiej i Martyny Strzelczyk w Hotelu Stare Kino to Fascynacja Kosmosem ­-przestrzeni niezbadanej przez człowieka, którą opisują przeróżne teorie mniej lub bardziej prawdopodobne, ale cóż jest możliwością prawdy i rozumu kiedy jesteśmy tacy malutcy. Artystki obrazami pytają czy faktycznie gdzieś istnieje alternatywna rzeczywistość?

Obraz
© Martyna Strzelczyk
Obraz
© Agata Opalińska
Obraz
© Martyna Strzelczyk
Obraz
© Martyna Strzelczyk
Obraz
© Agata Opalińska
Obraz
© Agata Opalińska

Wojtek Wieteska w Nailing love (Szklarnia Szkoły Filmowej) Posługuje się fotografią, obrazem ruchomym i przedmiotami. Zastanawia się nad ich relacjami między sobą. W sposobie doboru prac i ich ekspozycji interesuje go zagadnienie oryginału, kopii i powielania, trwałości i zniszczenia. Błądzi po obrzeżach fotografii i spotyka tam właśnie nowe połączenia.

Tomasz Wysocki w Exodus 2064 w Galerii Remedium snuje wizję przyszłości i opowiada losy bohaterów w niej uwięzionych. Świat ma się stać złudzeniem harmonii i raju. Wzorem doskonałości. Jest rok 2064…A że w każdym systemie są wady to nieliczni je wykorzystują dostrzegając, że są poddani hipnozie z której nie mogą całkowicie wyjść.

Obraz
© Tomasz Wysocki
Obraz
© fot. Tomasz Wysocki
Obraz
© fot. Tomasz Wysocki

Wielkoformatowa praca Pomieszanie Andrzeja Różyckiego (5,5×7 m) przy Budynku Nowych Mediów Szkoły Filmowej to korzystająca z popularnej kliszy wizualna impresja o tym w którą stronę zmierza i czym się stała fotografia.

Rewind Marleny Jabłońskiej w Galerii Opus jest powrotem do do domu rodzinnego, na łono rodziny, związanych z tym wspomnień i z refleksją o wpływie na obecną osobowość autorki. Fotografie metaforycznie i poetycko przedstawia skutek wpływu rodzica na dziecko, jego postrzeganie miejsca, określanego domem, jako zupełnie inną rzeczywistość.

Tekst kurator głównej wystawy: Ewy Ciechanowskiej

Obraz
© fot. Marlena Jabłońska
Obraz
© fot. Marlena Jabłońska
Obraz
© fot. Marlena Jabłońska

To nie wszystkie wystawy Filmówki w Łodzi.

Pełen program wystaw i harmonogram wernisaży znajduje się na stronie: http://www.fotofestiwal.com/2015/wystawy/filmschool-imaginarium/

fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)