Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV]

Fotofestiwal 2015 startuje już za dwa dni. 28 maja otworzy się prawie dwadzieścia wystaw w centrum festiwalowym, czyli tylko połowa wszystkich fotofestiwalowych wystaw! Sama Szkoła Filmowa w Łodzi przygotowała aż jedenaście ekspozycji - od wystawy grupowej FLOW w centrum festiwalowym - po projekty studentów i absolwentów rozsiane po całym mieście. Trochę więcej o nich i dużo zdjęć!

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 1
fotofestiwal 2015
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 2
© Filmschool Imaginarium, Kuba Rubaj

Główna wystawa - FLOW to refleksja nad ciągłą zmianą i naszym stosunkiem do niej, sposobem jej postrzegania i rejestracji. Historia o potrzebie wyruszenia przed siebie, opowiedziana z wielką wrażliwością i umiejętnością obserwacji. Co oznacza być w drodze, czym jest podróż? To przede wszystkim stan bycia pomiędzy – stan, w którym opuszczasz coś w dążeniu do czegoś nowego, by po chwili zapomnieć o przyczynie i celu. To także doświadczenie, w którym spotykasz siebie innego. Spotkanie z niewiadomym i nieznanym.

Wśród prezentowanych prac zobaczymy m.in.: cykl Igora Pisuka – Deceitful Reverence. To wielowarstwowa opowieść o samotności i emigracji, praca bardzo osobista, wynikająca ze złożonej relacji pomiędzy nowym światem, w którym znalazł się autor a jego światem wewnętrznym.

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 3
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 4
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 5
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 6
© Filmschool Imaginarium, Igor Pisuk

Instalacja składająca się z fotografii, rysunków i video Martyny Strzelczyk zatytułowana Kiedy sny stają się rzeczywistością jest refleksją nad kolejnym aspektem spotkania z nieznanym. Autorka wprowadza nas w prawdziwe, rodzinne historie przenikania się dwóch stanów i próby porozumienie między nimi. Kamila Szopa w swojej pracy ono-ono wielokrotnie wyrusza w podróż, która nie wiadomo dokąd ją zaprowadzi. Jej seria autoportretów to zapis zanurzania się w procesie, całkowite poddanie się pewnej czynności, która doprowadza ją do spotkania z ukrytym. Kuba Rubaj – autor projektów Rainbow/The Road to artysta, dla którego bycie w drodze jest stanem naturalnym.

Helotyzm Justyny Bugajczyk w Galerii Wschodnia to wchodzenie w osobistą historię i przestrzeń człowieka od którego artystka wynajmowała mieszkanie. Żyjemy w kulturze, w której każdego człowieka można rozłożyć na przedmioty, które posiada. Czy możliwy jest proces odwrotny? Wykorzystująca różne media praca to z jednej strony dokumentacja, z drugiej artystyczne wkroczenie w cudzą strefę osobistą, a dodatkowo w przestrzeń naznaczoną śmiercią. To jakby małe archiwum rzeczy-bytów, które zarazem jest, jaki i nie-jest.

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 7
© fot. Justyna Bugajczyk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 8
© fot. Justyna Bugajczyk

Od gwiazdy do atomu Agaty Opalińskiej i Martyny Strzelczyk w Hotelu Stare Kino to Fascynacja Kosmosem ­-przestrzeni niezbadanej przez człowieka, którą opisują przeróżne teorie mniej lub bardziej prawdopodobne, ale cóż jest możliwością prawdy i rozumu kiedy jesteśmy tacy malutcy. Artystki obrazami pytają czy faktycznie gdzieś istnieje alternatywna rzeczywistość?

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 9
© Martyna Strzelczyk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 10
© Agata Opalińska
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 11
© Martyna Strzelczyk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 12
© Martyna Strzelczyk
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 13
© Agata Opalińska
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 14
© Agata Opalińska

Wojtek Wieteska w Nailing love (Szklarnia Szkoły Filmowej) Posługuje się fotografią, obrazem ruchomym i przedmiotami. Zastanawia się nad ich relacjami między sobą. W sposobie doboru prac i ich ekspozycji interesuje go zagadnienie oryginału, kopii i powielania, trwałości i zniszczenia. Błądzi po obrzeżach fotografii i spotyka tam właśnie nowe połączenia.

Tomasz Wysocki w Exodus 2064 w Galerii Remedium snuje wizję przyszłości i opowiada losy bohaterów w niej uwięzionych. Świat ma się stać złudzeniem harmonii i raju. Wzorem doskonałości. Jest rok 2064…A że w każdym systemie są wady to nieliczni je wykorzystują dostrzegając, że są poddani hipnozie z której nie mogą całkowicie wyjść.

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 15
© Tomasz Wysocki
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 16
© fot. Tomasz Wysocki
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 17
© fot. Tomasz Wysocki

Wielkoformatowa praca Pomieszanie Andrzeja Różyckiego (5,5×7 m) przy Budynku Nowych Mediów Szkoły Filmowej to korzystająca z popularnej kliszy wizualna impresja o tym w którą stronę zmierza i czym się stała fotografia.

Rewind Marleny Jabłońskiej w Galerii Opus jest powrotem do do domu rodzinnego, na łono rodziny, związanych z tym wspomnień i z refleksją o wpływie na obecną osobowość autorki. Fotografie metaforycznie i poetycko przedstawia skutek wpływu rodzica na dziecko, jego postrzeganie miejsca, określanego domem, jako zupełnie inną rzeczywistość.

Tekst kurator głównej wystawy: Ewy Ciechanowskiej

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 18
© fot. Marlena Jabłońska
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 19
© fot. Marlena Jabłońska
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 20
© fot. Marlena Jabłońska

To nie wszystkie wystawy Filmówki w Łodzi.

Pełen program wystaw i harmonogram wernisaży znajduje się na stronie: http://www.fotofestiwal.com/2015/wystawy/filmschool-imaginarium/

Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 21
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 22
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 23
fot. Magdalena Franczuk, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 24
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 25
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Fotofestiwal pokazuje zdjęcia. Jedenaście w jednym, czyli fotograficzne szaleństwo Szkoły Filmowej [cz. IV] 26
fot. Robert Mainka, z wystawy FRANCZUK & MAINKA MASHUP, „ZABAWA W BOSKIE BOBOLINGO”
Źródło artykułu: WP Fotoblogia

Wybrane dla Ciebie

Gang fok przegania rekina. U wybrzeży Afryki foki dały popis współpracy
Gang fok przegania rekina. U wybrzeży Afryki foki dały popis współpracy
Nie uwierzysz na co patrzysz. Polacy w ścisłej czołówce takich zdjęć
Nie uwierzysz na co patrzysz. Polacy w ścisłej czołówce takich zdjęć
Niesamowity kadr przedstawiający pradawny gatunek skorupiaka wygrał prestiżowy konkurs
Niesamowity kadr przedstawiający pradawny gatunek skorupiaka wygrał prestiżowy konkurs
Ekstremalnie rzadki aparat został sprzedany za 3,5 mln euro. Wyprodukowano go 100 lat temu
Ekstremalnie rzadki aparat został sprzedany za 3,5 mln euro. Wyprodukowano go 100 lat temu
Kary za zdjęcia dzieci. Konsekwencje dla rodziców we Francji
Kary za zdjęcia dzieci. Konsekwencje dla rodziców we Francji
Rekin gonił cień drona. Zachowywał się, jak kot goniący zajączka
Rekin gonił cień drona. Zachowywał się, jak kot goniący zajączka
Brutalny atak jelenia na zdjęciu. Fotograf przestrzega turystów
Brutalny atak jelenia na zdjęciu. Fotograf przestrzega turystów
Widziałeś film z Hanksem? Aktor ostrzega przed oszustwem
Widziałeś film z Hanksem? Aktor ostrzega przed oszustwem
Perseidy, Droga Mleczna i świecące glony naraz. Oto zdjęcie jedno na milion
Perseidy, Droga Mleczna i świecące glony naraz. Oto zdjęcie jedno na milion
Meta wykorzystała publiczne zdjęcia z Facebooka i Instagrama do trenowania AI
Meta wykorzystała publiczne zdjęcia z Facebooka i Instagrama do trenowania AI
Prawdziwy skarb fotograficzny. Te zabytkowe aparaty nie zrobiły ani jednego zdjęcia
Prawdziwy skarb fotograficzny. Te zabytkowe aparaty nie zrobiły ani jednego zdjęcia
Tragedia podczas wycieczki. Kobieta spadła z urwiska robiąc selfie
Tragedia podczas wycieczki. Kobieta spadła z urwiska robiąc selfie