"Fragmenty" Alberta A. Pereira, czyli inne podejście do fotografii ulicznej

Jednym z głównych filarów, na których opiera się fotografia uliczna, jest obserwacja zachowań ludzi, zwłaszcza w przestrzeniach miejskich. Jak na siebie oddziałują, jak się łączą. Alberte Pereira tworzy fotografie uliczne oddzielone od decydującego momentu i niezwykłości.

”Fragments” to próbka drobnych gestów ludzi, pochłoniętych chwilą, pozbawionych kontekstu. Seria ukazuje jedynie część otaczającej ich przestrzeni. Jest też połączeniem elementów miejskiej przestrzeni bez obecności ludzi.
”Fragments” to próbka drobnych gestów ludzi, pochłoniętych chwilą, pozbawionych kontekstu. Seria ukazuje jedynie część otaczającej ich przestrzeni. Jest też połączeniem elementów miejskiej przestrzeni bez obecności ludzi.
Źródło zdjęć: © © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Monika Homan

Szukam prostego, podstawowego światła, przedstawiając portrety "anonimowych" ludzi bez twarzy. Mały gestów, które znaczą więcej niż spojrzenie. Istotne są dla mnie szczegóły na ziemi, a nie miejski krajobraz. Cisza i samotność kontrastują ze zwykłym miejskim hałasem - mówi o projekcie Alberte.
Szukam prostego, podstawowego światła, przedstawiając portrety "anonimowych" ludzi bez twarzy. Mały gestów, które znaczą więcej niż spojrzenie. Istotne są dla mnie szczegóły na ziemi, a nie miejski krajobraz. Cisza i samotność kontrastują ze zwykłym miejskim hałasem - mówi o projekcie Alberte.© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Projekt "Fregments" otrzymał drugą nagrodę w konkursie LensCulture Street Photography Awards 2017, był finalistą w StreetFoto San Francisco 2017 oraz w Alghero Street Photography Awards 2018.
Projekt "Fregments" otrzymał drugą nagrodę w konkursie LensCulture Street Photography Awards 2017, był finalistą w StreetFoto San Francisco 2017 oraz w Alghero Street Photography Awards 2018.© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Alberte Alonso Pereira pochodzi z Galicji w Hiszpanii. Jego zainteresowanie fotografią sięga lat osiemdziesiątych, jednak od 2012 roku zdecydował się zaangażować w fotografię uliczną.  Jego** nieodłącznym kompanem i jednocześnie narzędziem jest mały aparat**, z którym chodzi po ulicach i obserwuje, co się na nich dzieje.
Alberte Alonso Pereira pochodzi z Galicji w Hiszpanii. Jego zainteresowanie fotografią sięga lat osiemdziesiątych, jednak od 2012 roku zdecydował się zaangażować w fotografię uliczną. Jego** nieodłącznym kompanem i jednocześnie narzędziem jest mały aparat**, z którym chodzi po ulicach i obserwuje, co się na nich dzieje.© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Poprzez fotografię, Alberte próbuje zrozumieć otaczający go świat. Kiedy obserwuje przepływ życia w przestrzeni publicznej, czuje się niewidoczny. Aby pokazać swój sposób widzenia świata fotograf musi być sam w środku miejskiego zgiełku. To coś, co Periera nazywa** uspołeczniona samotnością.**
Poprzez fotografię, Alberte próbuje zrozumieć otaczający go świat. Kiedy obserwuje przepływ życia w przestrzeni publicznej, czuje się niewidoczny. Aby pokazać swój sposób widzenia świata fotograf musi być sam w środku miejskiego zgiełku. To coś, co Periera nazywa** uspołeczniona samotnością.**© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Te zdjęcia, choć proste w swojej kompozycji każą się zatrzymać. Gra kształtem, kolorem i światłem zmusza do namysłu. Choć jest to fotografia uliczna w czystej postaci, ze względu na brak kontekstu, wcale takiej nie przypomina. Forma zbliżona jest bardziej do sztuki nowoczesnej niż znanego nam ulicznego dokumentu. Kompletna anonimowość postaci dodaje zdjęciom tajemniczości, co sprawia, że cały projekt nabiera konceptualnej otoczki. Okazuje się, że zdjęcia, choć proste w formie, wcale nie są takie w odbiorze.
Te zdjęcia, choć proste w swojej kompozycji każą się zatrzymać. Gra kształtem, kolorem i światłem zmusza do namysłu. Choć jest to fotografia uliczna w czystej postaci, ze względu na brak kontekstu, wcale takiej nie przypomina. Forma zbliżona jest bardziej do sztuki nowoczesnej niż znanego nam ulicznego dokumentu. Kompletna anonimowość postaci dodaje zdjęciom tajemniczości, co sprawia, że cały projekt nabiera konceptualnej otoczki. Okazuje się, że zdjęcia, choć proste w formie, wcale nie są takie w odbiorze.© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
W 2016 roku wraz z trzema fotografami Alberte stworzył Quitar Photos – przestrzeń do refleksji, dialogu i rozpowszechniania projektów fotograficznych.
W 2016 roku wraz z trzema fotografami Alberte stworzył Quitar Photos – przestrzeń do refleksji, dialogu i rozpowszechniania projektów fotograficznych.© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Obraz
© © Alberte A. Pereira / [www.alberteapereira.com](http://www.alberteapereira.com/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)