Google i Getty Images walczą z piractwem. Zawiązuje się nowa współpraca

Google i Getty Images walczą z piractwem. Zawiązuje się nowa współpraca
Marcin Falana

14.02.2018 12:26, aktual.: 26.07.2022 18:08

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Google i Getty Images łączą siły i zapowiadają współpracę w celu lepszej ochrony praw autorskich do zdjęć. Zapowiadają się zmiany w przeglądarce obrazów Google.

Getty Images poinformowało o nawiązaniu współpracy z Google, która rozwiązuje pozew z 2016 roku, złożony przez agencję fotograficzną przeciwko internetowemu gigantowi. Pozew oskarżał Google o promowanie piractwa przez linkowanie w wyszukiwarce zdjęć chronionych prawami autorskimi - w wysokiej rozdzielczości i bez znaków wodnych. Umożliwiało to ich zapisywanie i wykorzystywanie bez uiszczenia stosownej opłaty.

W centrum uwagi znalazła się wyszukiwarka grafiki Google i jej bezpośrednie powiązanie z obrazami w wysokiej rozdzielczości znalezionymi w artykułach i innych miejscach. Obrazy wysokiej rozdzielczości można było łatwo znaleźć w serwisie Google Images, więc użytkownicy mieli niewielką motywację do szukania właściwego źródła obrazu. Skutkiem tego były liczne naruszenia prawa autorskiego.

Obraz

Getty i Google wspólnie ogłosili nową, wieloletnią umowę, dzięki której ten proceder ma ustać. Agencja będzie licencjonować dla Google swoje treści oraz ściśle współpracować w celu poprawy ochrony praw autorskich, jednocześnie rozwijając odpowiedni do tego ekosystem.

Więcej dowiadujemy się z serwisu The Verge, który informuje, że Google zacznie usuwać bezpośrednie linki do obrazów i będzie wyraźniej wyświetlało informacje o naruszeniu praw autorskich, co jest dobrą wiadomość dla wszystkich fotografów i agencji fotograficznych. Oczywiście zakładając, że ta praktyka będzie wykraczać poza obrazy licencjonowane przez Getty.

Getty Images formalnie wycofało skargę prawną przeciwko Google.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)