Historyczna reklama Coca Coli wykorzystuje tysiące gołębi
11.01.2019 12:53, aktual.: 26.07.2022 15:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kreatywność jest podstawą marketingu i tworzenia reklam. W latach sześćdziesiątych, kiedy możliwości efektów specjalnych były mocno ograniczone, projektanci reklam musieli sięgać po nietypowe metody. Reklama Coca Coli z Wenecji jest tego przykładem.
Plac Świętego Marka nazywany przez Napoleona Bonaparte "najpiękniejszym salonem Europy". Dziś, poza piękną architekturą, kojarzy się z gołębiami. Legenda głosi, że pojawiły się tam wraz z bazyliką. Liczba gołębi na Placu Świętego Marka jest ogromna. W 2008 roku władze miasta zakazały karmienia ptaków w trosce o czystość tego miejsca. Gołębie nadal są jednak utrapieniem dla właścicieli okolicznych kawiarenek i restauracji.
W 1960 roku nie było wiele możliwości, jeśli chodzi o efekty specjalne podczas tworzenia reklam. Coca Cola była już wtedy silną marką i mogła sobie pozwolić na odrobinę marketingowego szaleństwa. Twórca jednego z reklamowych zdjęć wpadł na pomysł, jak wykorzystać gołębie na Placu Świętego Marka. Na bruku rozsypano ziarno, tak żeby skupiające się wokół niego ptaki utworzyły napis "Coca Cola".
Nie był to jednak oryginalny pomysł. Twórcy reklamy zainspirowali się powstałą wcześniej reklamą instytucji finansowej Assicurazioni Generali, którzy wykorzystali gołębie i ludzi do "narysowania" na tym samym placu placu liter A i G otoczonych kołem.
Jak widać do stworzenia dobrej reklamy często nie trzeba wiele środków, wystarczy trochę zboża. O wiele ważniejszy jest pomysł.