Huawei reklamuje działanie aparatu w serii P30 zdjęciami z lustrzanki
Już trzeci raz firma Huawei została przyłapana na naginaniu rzeczywistości odnośnie swoich produktów. Tradycyjnie do reklamowania działania aparatu w najnowszej linii smartfonów zostały wykorzystane zdjęcia zrobione przez profesjonalnych fotografów przy użyciu lustrzanek cyfrowych.
13.03.2019 | aktual.: 26.07.2022 15:54
Premiera nowego flagowca Huawei P30 odbędzie się 26 marca 2019 roku. Krótki film, który pojawił się w mediach społecznościowych zapowiada nową serię smartfonów. Wskazuje na to, że jedną z ważniejszych funkcji będzie optyczny zoom.
Huawei reklamuje swoje produkty zdjęciami, które nie są zrobione za pomocą ich produktów. I to nie pierwszy raz. Seria plakatów promujących serię P30 może sugerować, że zdjęcia zostały wykonane aparatami w smartfonach producenta, ale okazuje się, że tak nie jest.
Internauci szybko zdemaskowali, że zdjęcia wykorzystane do plakatów zostały zrobione lustrzankami cyfrowymi dużo wcześniej, a firma Huawei po prostu kupiła prawa do ich wykorzystania. Zdjęcie wulkanu wykonał Tom Pfeiffer i możecie znaleźć je na Getty Images.
Huawei w ten sposób promuje swoje produkty nie pierwszy raz i zupełnie się tym nie przejmuje. W odpowiedzi na zarzuty firma opublikowała oświadczenie:
Wygląda na to, że firma dostrzega potencjał leżący w tego typu działaniach i po cichu liczy na "negatywny" rozgłos według zasady: "Nie ważne, co o tobie mówią, ważne, żeby mówili".