Huawei reklamuje działanie aparatu w serii P30 zdjęciami z lustrzanki
13.03.2019 09:01, aktual.: 26.07.2022 15:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Już trzeci raz firma Huawei została przyłapana na naginaniu rzeczywistości odnośnie swoich produktów. Tradycyjnie do reklamowania działania aparatu w najnowszej linii smartfonów zostały wykorzystane zdjęcia zrobione przez profesjonalnych fotografów przy użyciu lustrzanek cyfrowych.
Premiera nowego flagowca Huawei P30 odbędzie się 26 marca 2019 roku. Krótki film, który pojawił się w mediach społecznościowych zapowiada nową serię smartfonów. Wskazuje na to, że jedną z ważniejszych funkcji będzie optyczny zoom.
Huawei reklamuje swoje produkty zdjęciami, które nie są zrobione za pomocą ich produktów. I to nie pierwszy raz. Seria plakatów promujących serię P30 może sugerować, że zdjęcia zostały wykonane aparatami w smartfonach producenta, ale okazuje się, że tak nie jest.
Internauci szybko zdemaskowali, że zdjęcia wykorzystane do plakatów zostały zrobione lustrzankami cyfrowymi dużo wcześniej, a firma Huawei po prostu kupiła prawa do ich wykorzystania. Zdjęcie wulkanu wykonał Tom Pfeiffer i możecie znaleźć je na Getty Images.
Huawei w ten sposób promuje swoje produkty nie pierwszy raz i zupełnie się tym nie przejmuje. W odpowiedzi na zarzuty firma opublikowała oświadczenie:
Wygląda na to, że firma dostrzega potencjał leżący w tego typu działaniach i po cichu liczy na "negatywny" rozgłos według zasady: "Nie ważne, co o tobie mówią, ważne, żeby mówili".