Huntington Witherill zdradza sekrety komponowania dobrych zdjęć

Ten fotograf studiował między innymi z Anselem Adamsem, Wynnem Bullockiem, Steve'em Crouchem i Alem Weberem, w 1999 r. został laureatem nagrody „Artysty Roku” Kalifornijskiego Instytutu Sztuki Fotograficznej. W rozmowie z Markiem Silberem, zdradza jakie aspekty fotografii uważa za najważniejsze.

Huntington Witherill zdradza sekrety komponowania dobrych zdjęć
Źródło zdjęć: © © Huntington Witherill / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=SSAMn1iLukc)
Mikołaj Rożek

Początki twórczości Huntingtona Witherilla sięgają wczesnych lat 70. W swojej twórczości skupia się przede wszystkim na fotografii krajobrazowej, ale także architektury miejskiej, martwej natury czy abstrakcji, używając zarówno techniki czarno-białej jak i kolorowej.

Na przestrzeni lat jego prace wystawiane były ponad sto razy na wystawach indywidualnych i grupowych na całym świecie. Zdjęcia te wchodzą w skład wielu prestiżowych ekspozycji i kolekcji sztuki m.in. w Międzynarodowe Muzeum Sztuki Współczesnej w Kyoto, Muzeum Sztuki w Santa Barbara czy też Muzeum Sztuki Eversona w Syracuse. Ponadto zajmował się wykładaniem fotografii na Uniwersytecie Kalifornijskim.

Będąc gościem w programie „Advancing Your Photography Show” Marca Silbera, opowiada o najbardziej interesujących aspektach fotografii. Opisując własne zdjęcia wymienia kwestie, na które należy zwrócić największą uwagę.

Obraz
© © Huntington Witherill / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=SSAMn1iLukc)

Po pierwsze wizualizacja. Znalezienie odpowiedniego punktu widzenia może determinować zarówno formę jak i treść finalnego obrazu. Przykładem jest zdjęcie kałuży błota, która sfotografowana pionowo od góry, wygląda jak wejście do tunelu.

Obraz
© © Huntington Witherill / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=SSAMn1iLukc)

Witherill zwraca ponadto uwagę na fakt, jakie znaczenie ma samo umieszczenie aparatu względem sceny. Przesunięcie o centymetr w dowolną stronę może znacznie zmienić zdjęcie. Przedstawiony pociąg sprawia wrażenie małego modelu. Wpływ na percepcję ma również umieszczenia go w jednej linii z murkiem.

Obraz
© © Huntington Witherill / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=SSAMn1iLukc)

Istota poszczególnych elementów zdjęcia także odgrywa rolę w twórczości Witherilla. To, co dzieje się na niebie jest tak samo ważne jak to, co dzieje się na ziemi. Fotograf nadmienia, że jest w stanie przejechać 300 mil żeby dotrzeć w miejsce, gdzie pojawią się odpowiednie chmury.

Obraz
© © Huntington Witherill / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=SSAMn1iLukc)

Ostatnią rzeczą jest wykonanie ekspozycji na długim czasie naświetlania, przy wykorzystaniu filtra szarego. Pozwala on wydłużyć ekspozycję zachowując poprawne parametry. Efekt, który uzyskujemy sprawia, że obiekty na zdjęciu nabierają dynamiki i wyglądają, jakby były w ciągłym ruchu.

Huntington Witherill może nie jest tak znany jak jego koledzy ze studiów, mimo to jego prace są warte uwagi, a jego wskazówki zdecydowanie warto wziąć pod uwagę.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)