Instagram prezentuje opcje dla profesjonalistów, w tym posty sponsorowane
Instagram zamienia się w potężną platformę biznesową. Początkowa idea powstania aplikacji została zapomniana, a wykupienie go przez Facebooka na pewno nie poprawiło „czystości” sprawy. W przeciągu dwóch ostatnich miesięcy to medium przeszło zmiany, których nie spodziewał się nikt.
02.06.2016 | aktual.: 26.07.2022 19:02
Oficjalnie – Instagram przedstawił zestaw narzędziu służący profesjonalistom, o nazwie Instagram Business Tools. Z założenia ma to być coś, co ułatwi pracę osobom zajmującym się prowadzeniem swojego konta w rozumieniu zawodowym. Niebawem zobaczymy profile biznesowe, analizy oraz posty sponsorowane.
Pierwszym przedstawionym narzędziem są Profile Biznesowe. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli się skontaktować z firmą, która ma konto profesjonalne, za pośrednictwem telefonu, wiadomości tekstowej albo e-maila. Dodatkowo wyświetlone zostaną wskazówki dojazdu. Po przestawieniu swojego typu konta na „biznesowe” zyskacie również dostęp do reszty narzędzi.
Kolejne narzędzie służy do prezentowania zachowań użytkowników. Znajdziemy tutaj zasięg widoczności naszych postów, trendy oraz charakterystykę odbiorców – skąd pochodzą, do jakiej grupy wiekowej należą, jakiej są płci i inne. Informacje na ten temat sprawią, że będziemy mogli lepiej dopasować treść postów i docierać do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Ostatnią z nowych opcji jest możliwość dodania przycisku akcji do każdego postu, dzięki któremu będzie traktowany jako reklama. Będziemy mogli na przykład sprawić, że po kliknięciu zostanie wyświetlona nasza strona internetowa. Ponadto – przy postach sponsorowanych będziemy mogli ustawić grupę docelową oraz okres trwania reklamy.
Instagram zaczyna coraz bardziej przypominać wizualną wersję Facebooka. Są posty, reklamy, narzędzia dla profesjonalistów... Z mojego punktu widzenia to świetne rozwiązanie jako, że zajmuję się prowadzeniem różnych stron i na pewno ułatwi mi to pracę. Media społecznościowe stanowią obecnie potężny mechanizm promocyjny – nawet, jeśli nie używacie treści sponsorowanych, ale o tym już niedługo.