Władze Instagrama zaprzeczają ograniczaniu widoczności postów
Od kilku miesięcy użytkownicy Instagrama publikują posty, w których pojawia się oskarżenie, że ten ograniczył widoczność postów małych przedsiębiorców do 7 procent ich odbiorców. Firma ma już dość i odpowiedziała na zarzuty.
25.01.2019 | aktual.: 26.07.2022 15:58
W ostatnim czasie użytkowników Instagrama, którzy prowadzą małe biznesy, zaniepokoiła rozprzestrzeniająca się informacja, że Instagram blokuje ich posty do tego stopnia, że wyświetlają się zaledwie 7 procentom ich obserwujących. W dzisiejszych czasach takie działanie nikogo by nie zdziwiło, ale zdecydowanie nie jest pozytywnie odbierane.
Na ich tablicach zaczęły pojawiać się obrazki z prośbą o komentarz i zostawienie serduszka przez każdą osobę, która je zobaczy. W ten sposób miały one przetestować do jakiej liczby osób dotrze post.
"Testy" pojawiają się na Instagramie od kilku miesięcy, w różnych językach. Zwykle zawierają w treści stwierdzenie, że "Instagram ograniczył nasze posty do zaledwie 7% naszej społeczności".
W odpowiedzi na oskarżenia, władze serwisu zabrały głos na Twitterze.
W tweecie czytamy: "Zauważyliśmy wzrost liczby postów na temat ograniczania przez Instagram zasięgu waszych postów do 7 procent obserwujących i chcielibyśmy to wyjaśnić".
Dalej opisana jest zasada działania algorytmu wyświetlania postów. Kolejność postów uzależniona jest od tego, na jakie konta wchodzimy najczęściej, od naszej aktywności, ale też od aktualności postów, czy częstotliwości korzystania z Instagrama lub liczby obserwujących.
- Ostatnio nie wprowadziliśmy żadnych zmian w rankingu danych i nigdy nie ukrywaliśmy postów od osób, które obserwujesz. Jeśli będziesz przewijać odpowiednio długo, zobaczysz je wszystkie. Twój kanał jest spersonalizowany i ewoluuje w miarę upływu czasu i w zależności od tego, w jaki sposób korzystasz z Instagrama - czytamy dalej.
Pod tweetem pojawiły się krytyczne komentarze, w których użytkownicy domagają się przywrócenia chronologicznego wyświetlania postów, które rozwiązałoby problem.W jednym z komentarzy Susan densa pisze:
- Jeśli wciąż wyświetlacie nam posty z tych samych kont, to w jaki sposób możemy zwiększyć zaangażowanie na kontach, które nie pojawiają się w naszych aktualnościach?
Pojawia się wiele głosów, które mówią o tym, że użytkownikom wyświetlają się posty wciąż tych samych osób. Pośród prawie 1,5 tysiąca komentarzy zdecydowana większość, to prośba o przywrócenie porządku chronologicznego. Myślicie, że osoby zarządzające Instagramem posłuchają swoich użytkowników, czy dalej będą brnąć w algorytm, który nikomu się nie podoba?