Internauci kustoszami muzeum w Brooklynie

Na niebanalny pomysł wystawy wpadło Brooklińskie muzeum. Po kupieniu biletu zwiedzający szukali wystawy w salach muzeum, gdy jej tam nie znaleźli wracali do kasy, twierdząc że w salach nie ma żadnej wystawy, i w odpowiedzi na to dostawali kartonik z adresem internetowym muzeum. Jak się okazało wszystkie zdjęcia "wisiały" w internecie. Wystawa nazywa się "Cilck!", a jej kuratorami są internauci. Celem przedsięwzięcia było sprawdzenie, czy internauci wybiorą takie same zdjęcia jak kustosze brooklyńskiego muzeum.

Internauci kustoszami muzeum w Brooklynie
Kepifil

Pomysłodawcy zasugerowani hipotezą publicysty New Yorkera, który uważa, że zdjęcia wybrane przez zróżnicowany tłum ludzi są lepsze od decyzji eksperta. Poproszono więc artystów, by przysłali zdjęcia zmieniające oblicze Brooklynu, które zostały zamieszczone w internetowej galerii. Później internauci po zadeklarowaniu poziomu swojej wiedzy fotograficznej (Expert, Above Average Knowledge, More Than Knowledge, Some Knowledge, No knowledge) oceniali nadesłane zdjęcia.

Jak się okazało w ogólnej ocenie internautów najlepsze było zdjęcie, które pokryło się z wyborem kuratorów, jednakże ci internauci, którzy zadeklarowali niższą wiedzę fotograficzną wybrali zupełnie inne zdaniem ekspertów "banalne zdjęcie".

Wyniki eksperymentu możecie zobaczyć na stronie internetowej muzeum: brooklynmuseum.org

Źródło artykułu:WP Fotoblogia

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)