Inwigilacja na życzenie, czyli okulary od Snapa
26.09.2016 11:05, aktual.: 26.07.2022 18:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Snapchat zmienił swoją nazwę na „Snap”. Firma zajmuje się rozwijaniem aplikacji, w której użytkownicy mogą umieszczać na krótki czas filmiki i zdjęcia, dzieląc się nimi ze znajomymi. Nowym wynalazkiem, służącym rozszerzeniu świata aplikacji, są okulary o nazwie Spectacles.
Okulary przeciwsłoneczne Spectacles sprawią, że będziecie mogli nagrywać filmiki oraz robić zdjęcia z perspektywy pierwszej osoby. Nie wydaje mi się, że będą konkurencją dla Google Glasses, przynajmniej w rozumieniu technologicznym. Mają kosztować 130 dolarów.
Nad okularami firma Snapchat (Snap) pracowała od kilku lat. Obecnie jest to najmniejsze urządzenie na rynku, które pozwala na bezprzewodowe przesyłanie wideo. Snap zgrabnie ujmuje sens stworzenia okularów: „Wyobraź sobie jeden ze swoich ulubionych momentów. Co by było, jeśli mógłbyś wrócić do niego pamięcią w sposób, w jaki go doświadczyłeś? To właśnie dlatego stworzyliśmy Spectacles”.
Urządzenie jest ładowane za pomocą specjalnego etui. Jednorazowo naładowane baterie powinny starczyć na cały dzień pracy. Po dotknięciu okularów rozpoczyna się nagrywanie 10-sekundowego filmiku, a dedykowana dioda sygnalizuje cały proces. Okulary łączą się ze Snapchatem za pomocą Wi-Fi lub Bluetootha, a film jest przesyłany do zakładki „Memories” w nowym mobilnym formacie. Został on zaprojektowany tak, by wyświetlać wideo na pełnym ekranie, bez względu na położenie telefonu.
Zastanówmy się, do kogo kierowane jest urządzenie. Na pewno nie dla geeków, którzy podążają za nowinkami technologicznymi – dla nich jednak Google Glasses i podobne produkty będą bardziej wartościowe. Spectacles to produkt dla masowego, młodego odbiorcy, który uwielbia pokazywać swoje życie w mediach społecznościowych. Dodatkowo – może być to nawet stylowy gadżet. Jeśli wzornictwo zostanie dopracowane i Snap stworzy wersje damskie i męskie, to może być marketingowy sukces firmy.
Oprócz gadżetu – zobaczcie, jakie to cudowne narzędzie do inwigilacji. Co możemy lepszego dostarczyć władzy, jak nie nasze życie, widziane na dodatek z perspektywy pierwszej osoby. Typowo – teoria spiskowa musi być.
Ograniczona ilość Spectacles ma trafić na rynek jeszcze tej jesieni. Nie wiemy dokładnie kiedy, ale wiemy, że okulary będą dostępne w 3 kolorach – pomarańczowym, zielono-niebieskim i czarnym. Gdyby trafiły na polski rynek – chętnie bym je sprawdził.