Jak powstają zdjęcia produktowe lalek Barbie?
Firma Mattel zasłynęła produkcją lalek Barbie. Ich strategia marketingowa pokazuje produkt w bajkowym świecie, dobranym odpowiednio do konkretnej kampanii. Uchylimy wam rąbka tajemnicy powstawania zdjęć produktowych do jednej z nich.
11.08.2016 | aktual.: 26.07.2022 18:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Stworzenie dobrego zdjęcia produktowego może zająć kilka długich dni – należy mieć przygotowany cały plan zdjęciowy, wycięte gobo i inne akcesoria tak, by uzyskać oczekiwany przez klienta efekt – o tym na pewno może wam opowiedzieć Kuba, który jak dla mnie jest mistrzem w tej dziedzinie. Ale nie o tym.
Behind-the-Scenes on a Barbie Dreamtopia Photo Shoot | Dreamtopia | @Barbie
Lalki Barbie są najpopularniejszymi zabawkami na świecie od blisko 50 lat. Firma Mattel, ich twórca, za każdym razem stara się trafiać w panujące trendy na rynku nie tylko zabawkarskim, ale i modowym oraz fotograficznym, często samemu je wyznaczając.
Jak widzicie na filmie – nic nie jest pozostawione przypadkowi. Dyrektor artystyczny współpracuje z całym swoim zespołem, w którego skład wchodzi nawet odpowiednio wyszkolona stylistka, która przeczesuje włosy lalkom, poprawia ich ubrania a nawet smaruje oliwką dla uzyskania jak najbardziej atrakcyjnego wyglądu produktu.
Tło jest wydrukowane i odsunięte do tyłu, by uzyskać efekt głębi (swoją drogą zapewniony przez średnioformatowy aparat Phase One). Na dodatek magiczny świat lalek został okraszony brokatem, ponieważ „w świecie Barbie – zawsze jest odrobina blasku”.