Jon Sparkman komponuje swoje dramatyczne obrazy zgodnie ze złotym podziałem

Jon Sparkman zaczął swoją fotograficzną podróż kilka lat temu, kiedy dostał pierwszy aparat i wolną rękę na działania artystyczne w studio, w jego pierwszej pracy. Uwielbiał robić zdjęcia modelom oraz opanowała go obsesja na temat oświetlenia i układania elementów kadru tak, by fotografie były bardziej interesujące.
Jon Sparkman zaczął swoją fotograficzną podróż kilka lat temu, kiedy dostał pierwszy aparat i wolną rękę na działania artystyczne w studio, w jego pierwszej pracy. Uwielbiał robić zdjęcia modelom oraz opanowała go obsesja na temat oświetlenia i układania elementów kadru tak, by fotografie były bardziej interesujące.
Źródło zdjęć: © © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Marcin Watemborski

11.01.2017 10:56, aktual.: 11.01.2017 12:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podczas studiów artystycznych Jonathan Sparkman poznał zasadę trójpodziału kadru, która jest jedną z pierwszych wskazówek do komponowania zdjęć. Obraz jest podzielony na 3 równe części w pionie i poziomie, a na przecięciach powstają mocne punkty. Fotograf postanowił pójść dalej i skoncentrował się na układaniu elementów według spirali Fibonacciego, czyli złotego podziału.

Po kilku latach, fotograf zdecydował się wrócić na uniwersytet z pragnieniem doskonalenia sztuki obrazowania. Dzięki ciągłemu fotografowaniu modeli jako pięknych osób, za namową wykładowców, Jonathan postanowił zmienić kierunek swoich działań i spróbować czegoś innego.
Po kilku latach, fotograf zdecydował się wrócić na uniwersytet z pragnieniem doskonalenia sztuki obrazowania. Dzięki ciągłemu fotografowaniu modeli jako pięknych osób, za namową wykładowców, Jonathan postanowił zmienić kierunek swoich działań i spróbować czegoś innego.© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Na jego zdjęciach zaczęło się pojawiać więcej osób, a kadry były komponowane w sposób typowy dla fotografii wnętrz i krajobrazowej. Jon przestał fotografować ludzi jako pięknych i szczęśliwych, a rozpoczął podróż w świat przygnębiających obrazów codzienności. Wzbudziło to w nim poczucie, że zaczął robić coś wartościowego, coś interesującego.
Na jego zdjęciach zaczęło się pojawiać więcej osób, a kadry były komponowane w sposób typowy dla fotografii wnętrz i krajobrazowej. Jon przestał fotografować ludzi jako pięknych i szczęśliwych, a rozpoczął podróż w świat przygnębiających obrazów codzienności. Wzbudziło to w nim poczucie, że zaczął robić coś wartościowego, coś interesującego.© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Kiedy Sparkman szuka nowych bohaterów swoich historii, starał się spotkać z nimi wcześniej i porozmawiać, by dowiedzieć się tego, kim są naprawdę. Obecnie Jon nie może znieść myśli o sztuczności i nieszczerych ludziach, który pozują i udają kogoś, kim są tylko na potrzeby zdjęć. Jeśli jednak stronią od prawdziwości – widać to od razu na każdej fotografii.
Kiedy Sparkman szuka nowych bohaterów swoich historii, starał się spotkać z nimi wcześniej i porozmawiać, by dowiedzieć się tego, kim są naprawdę. Obecnie Jon nie może znieść myśli o sztuczności i nieszczerych ludziach, który pozują i udają kogoś, kim są tylko na potrzeby zdjęć. Jeśli jednak stronią od prawdziwości – widać to od razu na każdej fotografii.© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Do swojej pracy artysta wykorzystuje głównie korpus Canon EOS 6D z obiektywem Canon EF 17-40 f/4 L oraz niewielki statyw. Do oświetlenia modeli służy mu połączenie lampy Godox AD360 oraz światła zastanego.
Do swojej pracy artysta wykorzystuje głównie korpus Canon EOS 6D z obiektywem Canon EF 17-40 f/4 L oraz niewielki statyw. Do oświetlenia modeli służy mu połączenie lampy Godox AD360 oraz światła zastanego.© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Obraz
© © Jon Sparkman / [www.sparkman.co.uk](http://www.sparkman.co.uk/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także