Kelia Anne MacCluskey i jej emocjonalne wspomnienia z podróży w projekcie „The Contest of Meaning”

Kelia Anne MacCluskey i jej emocjonalne wspomnienia z podróży w projekcie „The Contest of Meaning”12.02.2017 11:41
Kelia Anne MacCluskey pochodzi z amerykańskiego Colorado. W swoich pracach stara się pokazywać swoje senne marzenia, które opisuje jako „miejsca gdzieś indziej”. Artystka często jest nazywana „kobietą renesansu”. Niedawno ukończyła studia w Savannah College of Art & Design. Obecnie pracuje poza swoim miejscem stałego pobytu jako asystentka edytorialowa dla Aint-Bad Magazine.
Kelia Anne MacCluskey pochodzi z amerykańskiego Colorado. W swoich pracach stara się pokazywać swoje senne marzenia, które opisuje jako „miejsca gdzieś indziej”. Artystka często jest nazywana „kobietą renesansu”. Niedawno ukończyła studia w Savannah College of Art & Design. Obecnie pracuje poza swoim miejscem stałego pobytu jako asystentka edytorialowa dla Aint-Bad Magazine.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)

Artystka zaczęła fotografować po raz pierwszy w czasie jednej z wypraw za granicę, gdy była nastolatką. Właśnie ten czynnik sprawił, że związała się na dłużej z fotografią podróżniczą. Oto jak wygląda jej postrzeganie świata, wzbogacone szczyptą sztuki i talentu.

Projekt „The Contest of Meaning” jest serią obrazów, które stanowią selekcję wspomnień artystki. Każda z kompozycji imituje prześwity z przeszłości oraz nadaje im romantycznego charakteru. Niektóre z nich mogą wydawać się kompletnie nieznaczące, aczkolwiek są świadome i jasne.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
Projekt „The Contest of Meaning” jest serią obrazów, które stanowią selekcję wspomnień artystki. Każda z kompozycji imituje prześwity z przeszłości oraz nadaje im romantycznego charakteru. Niektóre z nich mogą wydawać się kompletnie nieznaczące, aczkolwiek są świadome i jasne.
Inne obrazy z cyklu są niesamowicie surrealistyczne. MacCluskey kładzie nacisk na szczegóły, które wydają się pewnego rodzaju manipulacją odbiorcą, mimo tego, że na pierwszy rzut oka mogą zostać pominięte.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
Inne obrazy z cyklu są niesamowicie surrealistyczne. MacCluskey kładzie nacisk na szczegóły, które wydają się pewnego rodzaju manipulacją odbiorcą, mimo tego, że na pierwszy rzut oka mogą zostać pominięte.
Te obrazy są wyrazem nostalgii, chęci pamiętania – wyznaje Kelia Anne.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
Te obrazy są wyrazem nostalgii, chęci pamiętania – wyznaje Kelia Anne.
Patrząc na zdjęcia autorki, pierwszym, co się wyróżnia, to abstrakcyjne ujęcie rzeczywistości. Po chwili przyglądania się fotografiom można zwrócić uwagę na to, że takie zdjęcia większość z nas zna. Przypomnijcie sobie wyjazdy na wczasy, poza miasto. Wiele z tych obrazów przywodzi mi na myśl przypadkowe ujęcia lub zwyczajnie chwile warte zapamiętania.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
Patrząc na zdjęcia autorki, pierwszym, co się wyróżnia, to abstrakcyjne ujęcie rzeczywistości. Po chwili przyglądania się fotografiom można zwrócić uwagę na to, że takie zdjęcia większość z nas zna. Przypomnijcie sobie wyjazdy na wczasy, poza miasto. Wiele z tych obrazów przywodzi mi na myśl przypadkowe ujęcia lub zwyczajnie chwile warte zapamiętania.
MacCluskey obraca się wokół pastelowej kolorystyki, która estetyką również przypomina filmy fotograficzne. Przebarwienia, które nanoszą dominantę barwną, kojarzą się ze starymi, niedokładnymi negatywami i wywołują w odbiorcy poczucie nostalgii.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
MacCluskey obraca się wokół pastelowej kolorystyki, która estetyką również przypomina filmy fotograficzne. Przebarwienia, które nanoszą dominantę barwną, kojarzą się ze starymi, niedokładnymi negatywami i wywołują w odbiorcy poczucie nostalgii.
Jeśli wydaje Wam się, że kadrowanie zdjęć jest przypadkowe, odejdźcie od tej myśli. Przypomnijcie sobie, jak Wy fotografowaliście podczas wyjazdów. Nikt z nas nie myślał o nienagannej kompozycji, a większość motywów umieszczaliśmy w środku. Taki zabieg zdecydowanie przybliża emocjonalnie te zdjęcia każdemu odbiorcy.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
Jeśli wydaje Wam się, że kadrowanie zdjęć jest przypadkowe, odejdźcie od tej myśli. Przypomnijcie sobie, jak Wy fotografowaliście podczas wyjazdów. Nikt z nas nie myślał o nienagannej kompozycji, a większość motywów umieszczaliśmy w środku. Taki zabieg zdecydowanie przybliża emocjonalnie te zdjęcia każdemu odbiorcy.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
Źródło zdjęć: © © Kelia Anne MacCluskey / [kelianne.com](http://kelianne.com/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorki.
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)