Kolorowa stylistyka berlińskiego metra

Patrick Kauffman to duński fotograf, który w cyklu „Berlin Underground" postanowił sportretować to nieprzeciętne miejsce. Patrick fotografował głównie w nocy unikając tłumów, spędził dwa tygodnie w metrze koncentrując się na różnorodności architektonicznej tego miejsca.
Patrick Kauffman to duński fotograf, który w cyklu „Berlin Underground" postanowił sportretować to nieprzeciętne miejsce. Patrick fotografował głównie w nocy unikając tłumów, spędził dwa tygodnie w metrze koncentrując się na różnorodności architektonicznej tego miejsca.
Źródło zdjęć: © © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Marcin Falana

02.03.2015 14:48, aktual.: 02.03.2015 15:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mur Berliński czy Brama Brandenburska to nie jedyne wizytówki Berlina. Jednym z ciekawszych miejsc dających odczuć klimat i historię tego miasta jest berlińskie metro, nazywane przez mieszkańców U-Bahn.

Zainteresowanie berlińskim metrem zostało zainspirowane debatą na temat metra wybudowanego w Kopenhadze. Wszystkie stacje zostały zaprojektowane w jednej, oszczędnej stylistyce, niektórzy uważają to za szczyt skandynawskiego wzornictwa jednak Patrick uważa inaczej. „Dla mnie projekt jest zimny, sterylny i bezosobowy, jest przeciwieństwem berlińskiego U-Bahn, który ma duszę i zdolność zaskakiwania swoich użytkowników wszystkimi swoimi detalami.”
Zainteresowanie berlińskim metrem zostało zainspirowane debatą na temat metra wybudowanego w Kopenhadze. Wszystkie stacje zostały zaprojektowane w jednej, oszczędnej stylistyce, niektórzy uważają to za szczyt skandynawskiego wzornictwa jednak Patrick uważa inaczej. „Dla mnie projekt jest zimny, sterylny i bezosobowy, jest przeciwieństwem berlińskiego U-Bahn, który ma duszę i zdolność zaskakiwania swoich użytkowników wszystkimi swoimi detalami.”© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Rocznie U-Bahn obsługuje 500 milionów pasażerów. Każda ze 173 stacji jest unikalna i zawiera w sobie architektoniczne elementy z otoczenia. Fotograf postanowił sfotografować U-Bahn bez ludzi, którzy mogli zakłócać odbiór formy, kolorów i wzorów. Jak sam przyznaje koncentrował się głównie na stacjach z lat 70 więc na nich spędził najwięcej czasu.
Rocznie U-Bahn obsługuje 500 milionów pasażerów. Każda ze 173 stacji jest unikalna i zawiera w sobie architektoniczne elementy z otoczenia. Fotograf postanowił sfotografować U-Bahn bez ludzi, którzy mogli zakłócać odbiór formy, kolorów i wzorów. Jak sam przyznaje koncentrował się głównie na stacjach z lat 70 więc na nich spędził najwięcej czasu.© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Obraz
© © Patrick Kauffmann / [visuals.dk](http://visuals.dk)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)