Masz Sony A7 III? Uważaj na karty SanDisk Extreme 128GB

Na Reddicie pojawiło się wiele doniesień użytkowników Sony A7 III, którzy narzekają na problemy z kartami SanDiska. Wychodzi na to, że aparat najnowszej klasy nie radzi sobie z kartami jednego z czołowych producentów. Być może jednak wina leży po stronie SanDiska?

Masz Sony A7 III? Uważaj na karty SanDisk Extreme 128GB
Marcin Watemborski

18.10.2018 | aktual.: 26.07.2022 16:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Użytkownik o pseudonimie ”shadyshell” napisał na Reddicie o problemem z aparatem Sony A7 III oraz kartą SanDisk Extreme Pro 128GB SDXC UHS-I . Polega on na tym, że gdy użytkownik włoży kartę do slotu 1, pojawia się błąd mówiący o braku możliwości odczytu karty. Zgłaszający problem zaznaczył, że resetował aparat kilkukrotnie oraz formatował kartę na slocie 2 oraz laptopie.

Pojawiło się grono innych użytkowników, którzy również zwrócili uwagę na ten sam problem. Jeden z członków forum – iamtrudluu3 – napisał, że błąd występuje w przypadku każdej z jego sześciu kart. To dopiero niefart. Całe szczęście, że slot 2 działa bez problemu, a tylko slot 1 wyrzuca błąd. Z drugiej strony, jeśli ktoś ma tylko wspomniane ”memorki”, to może zapomnieć o symultanicznej kopii bezpieczeństwa na dwóch nośnikach. Rozwiązaniem wydaje się zakup innych kart niż 128GB SanDiska.

Obraz

Na forum pojawił się również wpis, w którym ”dany74m” napisał, że kontaktował się z firmą Sony, a ta poinformowała, że prace nad rozwiązaniem problemu trwają. Dotyczy on tylko wersji V.30 128GB. Podobno w przeciągu kilku tygodni ma pojawić się aktualizacja oprogramowania, która będzie naprawiała błąd.

W Polsce nie mieliśmy żadnych zgłoszeń w tym temacie. Widziałem publikacje zagraniczne i z tego, co wiem tokijska centrala jest również o nich poinformowana i pracuje nad rozwiązaniem.

Dostaliśmy informację z polskiego oddziału Sony, że w Polsce nikt nie zgłosił podobnego problemu, a japońska filia działa ze sprawą. Miejmy nadzieję, że oprogramowanie, naprawiające błąd niedługo się pojawi.

Komentarze (1)