Grafika, Photoshop czy... obraz? [galeria]

Grafika, Photoshop czy... obraz? [galeria]18.08.2013 08:00
1 W dzisiejszych czasach coraz częściej zastanawiamy się już nie czy, ale jak bardzo zdjęcia są obrobione w Photoshopie. W niektórych przypadkach mamy po prostu do czynienia z grafikami stworzonymi w komputerze. W swoim cyklu miejskich krajobrazów, Nathan Walch idzie zupełnie inną drogą. © Nathan Walsh
1 W dzisiejszych czasach coraz częściej zastanawiamy się już nie czy, ale jak bardzo zdjęcia są obrobione w Photoshopie. W niektórych przypadkach mamy po prostu do czynienia z grafikami stworzonymi w komputerze. W swoim cyklu miejskich krajobrazów, Nathan Walch idzie zupełnie inną drogą. © Nathan Walsh
Krzysztof Basel

W dzisiejszych czasach coraz częściej zastanawiamy się czy, a w zasadzie jak bardzo, zdjęcia są obrobione w Photoshopie. W niektórych przypadkach mamy po prostu do czynienia już nie ze zdjęciami, ale grafikami stworzonymi w komputerze. W swoim cyklu miejskich krajobrazów, Nathan Walch idzie zupełnie inną drogą.

2 Aż trudno uwierzyć, ale przedstawione tu prace nie tylko nie noszą śladów obróbki w Photoshopie czy programach do edycji i tworzenia grafiki. Nie są to też fotografie. To hiperrealistyczne obrazy namalowane przez Nathana Walsha © Nathan Walsh
2 Aż trudno uwierzyć, ale przedstawione tu prace nie tylko nie noszą śladów obróbki w Photoshopie czy programach do edycji i tworzenia grafiki. Nie są to też fotografie. To hiperrealistyczne obrazy namalowane przez Nathana Walsha © Nathan Walsh
3 "Jestem zafascynowany miastem" - mówi Nathan Walsh, autor serii niesamowitych hiperrealistycznych obrazów. Autor stara się w jak najbardziej realistyczny sposób przedstawić atmosferę i krajobrazy dużych miast. Chce zatrzymać w ułamku sekundy pędzące w nich życie. Przywykliśmy, że najlepszą metodą do tego jest fotografia © Nathan Walsh © Nathan Walsh
3 "Jestem zafascynowany miastem" - mówi Nathan Walsh, autor serii niesamowitych hiperrealistycznych obrazów. Autor stara się w jak najbardziej realistyczny sposób przedstawić atmosferę i krajobrazy dużych miast. Chce zatrzymać w ułamku sekundy pędzące w nich życie. Przywykliśmy, że najlepszą metodą do tego jest fotografia © Nathan Walsh © Nathan Walsh
4 Walsh uprawia hiperrealizm. Nurt w malarstwie, który powstał mniej więcej w połowie XX wieku i ma na celu przedstawianie na obrazach rzeczywistości z jak największą precyzją © Nathan Walsh
4 Walsh uprawia hiperrealizm. Nurt w malarstwie, który powstał mniej więcej w połowie XX wieku i ma na celu przedstawianie na obrazach rzeczywistości z jak największą precyzją © Nathan Walsh
5 Nas w tym wszystkim bardzo interesuje fakt, że to fotografia odgrywa wielką rolę w hiperrealizmie. Zdjęcia – oprócz pędzli oraz płótna – są podstawowym narzędziem pracy © Nathan Walsh
5 Nas w tym wszystkim bardzo interesuje fakt, że to fotografia odgrywa wielką rolę w hiperrealizmie. Zdjęcia – oprócz pędzli oraz płótna – są podstawowym narzędziem pracy © Nathan Walsh
6 Artysta najpierw fotografuje scenę, a potem ją maluje w sposób nadzwyczaj dokładny, odwzorowując rzeczywistość przedstawioną na zdjęciu. Artyści nie tylko pomagają sobie zdjęciami. Oni je w całości malują © Nathan Walsh
6 Artysta najpierw fotografuje scenę, a potem ją maluje w sposób nadzwyczaj dokładny, odwzorowując rzeczywistość przedstawioną na zdjęciu. Artyści nie tylko pomagają sobie zdjęciami. Oni je w całości malują © Nathan Walsh
7 Jak powstają tego typu dzieła? W tekście “Martwa natura jak żywa” (“Polityka”, 21 stycznia 2011 r.) Piotr Sarzyński tłumaczy: "[Hiperrealiści tworzyli] zazwyczaj, rzutując slajd na płótno i odrysowując uważnie, jeden po drugim, wszystkie szczegóły i szczególiki. Do tego dobudowali odpowiednią ideologię, która głosiła: żadnego subiektywizmu, żadnych autorskich przekształceń, wizji, dodatkowych inspiracji. Na obrazie ma się znaleźć dokładnie to, co jest na fotografii" © Nathan Walsh.
7 Jak powstają tego typu dzieła? W tekście “Martwa natura jak żywa” (“Polityka”, 21 stycznia 2011 r.) Piotr Sarzyński tłumaczy: "[Hiperrealiści tworzyli] zazwyczaj, rzutując slajd na płótno i odrysowując uważnie, jeden po drugim, wszystkie szczegóły i szczególiki. Do tego dobudowali odpowiednią ideologię, która głosiła: żadnego subiektywizmu, żadnych autorskich przekształceń, wizji, dodatkowych inspiracji. Na obrazie ma się znaleźć dokładnie to, co jest na fotografii" © Nathan Walsh.
8 Piotr Sarzyński tłumaczy: ". Zero wyobraźni i kreatywności. Zero emocji, humoru, skojarzeń czy symboli. I co wtedy zostaje? Beznamiętne kopiowanie. Fotorealiści byli z tego dumni. Możemy skupić się na warsztacie i na początku pracy wiemy już, jaki jest punkt dojścia. Nie musimy głowić się nad kompozycją czy kolorem – głosili." © Nathan Walsh
8 Piotr Sarzyński tłumaczy: ". Zero wyobraźni i kreatywności. Zero emocji, humoru, skojarzeń czy symboli. I co wtedy zostaje? Beznamiętne kopiowanie. Fotorealiści byli z tego dumni. Możemy skupić się na warsztacie i na początku pracy wiemy już, jaki jest punkt dojścia. Nie musimy głowić się nad kompozycją czy kolorem – głosili." © Nathan Walsh
9 Co ciekawe, prace hiperrealistów są z zasady całkowicie pozbawione pozbawione emocji. Mogą sprawiać wrażenie przypadkowo skadrowanych. Obrazy Walcha czerpią z tej zasady hiperrealizmu przedstawiając piękne, chociaż pozbawione ludzi miejskie krajobrazy © Nathan Walsh
9 Co ciekawe, prace hiperrealistów są z zasady całkowicie pozbawione pozbawione emocji. Mogą sprawiać wrażenie przypadkowo skadrowanych. Obrazy Walcha czerpią z tej zasady hiperrealizmu przedstawiając piękne, chociaż pozbawione ludzi miejskie krajobrazy © Nathan Walsh
10 (Hiper)realizm największą popularność ma już dawno za sobą. Tymczasem autorzy najdroższych fotografii na świecie wzorują swoje prace… właśnie na twórczości hiperealistów. Do grona takich autorów trzeba zaliczyć między innymi słynnego Andreasa Gurskiego czy Candida Hofer I Thomas Ruffa © Nathan Walsh
10 (Hiper)realizm największą popularność ma już dawno za sobą. Tymczasem autorzy najdroższych fotografii na świecie wzorują swoje prace… właśnie na twórczości hiperealistów. Do grona takich autorów trzeba zaliczyć między innymi słynnego Andreasa Gurskiego czy Candida Hofer I Thomas Ruffa © Nathan Walsh
11 Nathan Wash urodził się w mieście Lincoln w 1972 r. Autor ukończył studia na Uniwersytecie w Hull. Swoje prezentował między innymi w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych, Pałacu Lambeth w Anglii oraz w Kalifornii i Zurychu. Jego prace są cenione przez kolekcjonerów na całym świecie i znajdują się w prywatnych jak I publicznych kolekcjach © Nathan Walsh
11 Nathan Wash urodził się w mieście Lincoln w 1972 r. Autor ukończył studia na Uniwersytecie w Hull. Swoje prezentował między innymi w Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych, Pałacu Lambeth w Anglii oraz w Kalifornii i Zurychu. Jego prace są cenione przez kolekcjonerów na całym świecie i znajdują się w prywatnych jak I publicznych kolekcjach © Nathan Walsh
12 Więcej hiperrealistycznych obrazów Nathana Walsha możecie obejrzeć na jego stronie: http://www.nathanwalsh.net © Nathan Walsh
12 Więcej hiperrealistycznych obrazów Nathana Walsha możecie obejrzeć na jego stronie: http://www.nathanwalsh.net © Nathan Walsh
13 © Nathan Walsh
13 © Nathan Walsh
14 © Nathan Walsh
14 © Nathan Walsh
15 © Nathan Walsh
15 © Nathan Walsh
16 © Nathan Walsh
16 © Nathan Walsh
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)