Moc spojrzenia w kobiecych portretach autorstwa Hannesa Caspara

Hannes Caspar fotografuje od ok. ośmiu lat. Swoje pierwsze kroki stawiał robiąc zdjęcia budynków oraz abstrakcyjnych przedmiotów, co bardzo szybko go znudziło. Fotograf, by wyrazić siebie potrzebował kontaktu z drugim człowiekiem – tak zaczęła się jego przygoda z portretem.
Hannes Caspar fotografuje od ok. ośmiu lat. Swoje pierwsze kroki stawiał robiąc zdjęcia budynków oraz abstrakcyjnych przedmiotów, co bardzo szybko go znudziło. Fotograf, by wyrazić siebie potrzebował kontaktu z drugim człowiekiem – tak zaczęła się jego przygoda z portretem.
Źródło zdjęć: © © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Marcin Watemborski

25.02.2016 12:17, aktual.: 25.02.2016 13:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Myśl „oczy są zwierciadłem duszy” jest tym, co znajduje odbicie w portretach kobiet autorstwa berlińskiego fotografa – Hannesa Caspara. Zobaczcie jaką moc ma spojrzenie w twórczości tego artysty.

Początkowo artysta wykonywał zdjęcia swoich znajomych, jak większość z nas. Później jego przygoda potoczyła się w stronę poszukiwania niecodziennej, wyróżniającej się urody. Modelki na zdjęciach Casapara są bardzo charakterystyczne – czy to ze względu na rysy twarzy, oczy, włosy, czy generalną piękną kompozycję linii malujących się na ich ciałach.
Początkowo artysta wykonywał zdjęcia swoich znajomych, jak większość z nas. Później jego przygoda potoczyła się w stronę poszukiwania niecodziennej, wyróżniającej się urody. Modelki na zdjęciach Casapara są bardzo charakterystyczne – czy to ze względu na rysy twarzy, oczy, włosy, czy generalną piękną kompozycję linii malujących się na ich ciałach.© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Tym, czego pragnie Hannes w swoich zdjęciach są emocje. Zależy mu na uchwyceniu małego, często prostego detalu, który jest w stanie opowiedzieć całą magiczną historię.
Tym, czego pragnie Hannes w swoich zdjęciach są emocje. Zależy mu na uchwyceniu małego, często prostego detalu, który jest w stanie opowiedzieć całą magiczną historię.© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Podczas fotografowania Caspar koncentruje się na komunikacji z modelką – rozmawia, a zdjęcia są spontaniczną, aczkolwiek przemyślaną reakcją na chemię, która płynie między dwojgiem artystów. Fotograf wyzwala migawkę, tylko wtedy, kiedy poczuje, że to odpowiednia chwila - „Jest to impuls, któremu nie mogę się potrzeć. Trudno to jakkolwiek opisać” - wyznaje.
Podczas fotografowania Caspar koncentruje się na komunikacji z modelką – rozmawia, a zdjęcia są spontaniczną, aczkolwiek przemyślaną reakcją na chemię, która płynie między dwojgiem artystów. Fotograf wyzwala migawkę, tylko wtedy, kiedy poczuje, że to odpowiednia chwila - „Jest to impuls, któremu nie mogę się potrzeć. Trudno to jakkolwiek opisać” - wyznaje.© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Mimo często występującej nagości, w zdjęciach Hannesa Caspara pierwszym, na co zwrócimy uwagę jest spojrzenie, albo detale urody konkretnej modelki. Nagość jest jakby tylko dodatkiem, częścią formy, w którą uprawiona jest treść i silne napięcie budowane na linii odbiorca-modelka.
Mimo często występującej nagości, w zdjęciach Hannesa Caspara pierwszym, na co zwrócimy uwagę jest spojrzenie, albo detale urody konkretnej modelki. Nagość jest jakby tylko dodatkiem, częścią formy, w którą uprawiona jest treść i silne napięcie budowane na linii odbiorca-modelka.© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Artysta wykorzystuje w dużej mierze światło zastane, a rejestruje je przy pomocy: Canona EOS 6D z obiektywem Sigma 50 mm f/1.4 oraz analogowych aparatów średnioformatowych – Pentax 67, Rollei SL 66 oraz Hasselblad, ze standardowymi szkłami.
Artysta wykorzystuje w dużej mierze światło zastane, a rejestruje je przy pomocy: Canona EOS 6D z obiektywem Sigma 50 mm f/1.4 oraz analogowych aparatów średnioformatowych – Pentax 67, Rollei SL 66 oraz Hasselblad, ze standardowymi szkłami.© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Obraz
© © Hannes Caspar / [www.hannescaspar.com](http://www.hannescaspar.com/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia