Moonlighting - w ciemności też jest światło

Paul Thompson to fotograf z Londynu, który podróżuje w nocy po wybrzeżu szukając miejsc bez miejskich świateł, w których w pozornej ciemności wykonuje zdjęcia na długich ekspozycjach.
Paul Thompson to fotograf z Londynu, który podróżuje w nocy po wybrzeżu szukając miejsc bez miejskich świateł, w których w pozornej ciemności wykonuje zdjęcia na długich ekspozycjach.
Źródło zdjęć: © © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Marcin Falana

04.03.2015 12:24, aktual.: 04.03.2015 13:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Cykl „Moonlighting” to nocne zdjęcia wybrzeża wykonane w ciemności na negatywnie na czasach od jednej do trzech godzin.

Fotograf wyjaśnia, że jego pasja do nocnych zdjęć wzięła się z ich nieprzewidywalności, w porównaniu do zdjęć komercyjnych. W ciemnościach nocy musi pracować instynktownie, bez oświetlenia.
Fotograf wyjaśnia, że jego pasja do nocnych zdjęć wzięła się z ich nieprzewidywalności, w porównaniu do zdjęć komercyjnych. W ciemnościach nocy musi pracować instynktownie, bez oświetlenia.© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Żeby zarejestrować coś w takich warunkach Paul pracuje na czasach ekspozycji od jednej do trzech godzin, dzięki czemu jego oczy dostosowują się do ciemności. Mijające minuty w ciemności, z dala od codziennych spraw pozwalają na introspekcję. W czasie jednej nocy Paul wykonuje jedno albo dwa zdjęcia. Fotograf pracuje na negatywie więc efekty swojej pracy może zobaczyć dopiero kilka godzin po zdjęciach.
Żeby zarejestrować coś w takich warunkach Paul pracuje na czasach ekspozycji od jednej do trzech godzin, dzięki czemu jego oczy dostosowują się do ciemności. Mijające minuty w ciemności, z dala od codziennych spraw pozwalają na introspekcję. W czasie jednej nocy Paul wykonuje jedno albo dwa zdjęcia. Fotograf pracuje na negatywie więc efekty swojej pracy może zobaczyć dopiero kilka godzin po zdjęciach.© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Fotograf zwrócił uwagę na wybrzeże ponieważ przypomina mu dzieciństwo. Przemierza teren, który jest dla  niego jednocześnie znajomy i nieznany, przestrzeń która zmienia się nocą. Mimo że widzi czasem na horyzoncie łodzie nocne fotografowanie w takich warunkach niesie ze sobą ogromne poczucie izolacji. Jak sam pisze: „Nie można wierzyć swoim oczom ani uszom”.
Fotograf zwrócił uwagę na wybrzeże ponieważ przypomina mu dzieciństwo. Przemierza teren, który jest dla niego jednocześnie znajomy i nieznany, przestrzeń która zmienia się nocą. Mimo że widzi czasem na horyzoncie łodzie nocne fotografowanie w takich warunkach niesie ze sobą ogromne poczucie izolacji. Jak sam pisze: „Nie można wierzyć swoim oczom ani uszom”.© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Obraz
© © Paul Thompson / [www.paulthompsonstudio.com](http://www.paulthompsonstudio.com)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także