Nie musisz już usuwać zdjęć ze smartfona przed naprawą. To narzędzie pomoże

Jedna z pierwszych rzeczy, którą robimy przed oddaniem smartfona do naprawy to usunięcie prywatnych zdjęć i innych danych. Od teraz nie będzie to potrzebne, ponieważ twórcy smartfonów pomyśleli, że w końcu warto ułatwić życie użytkownikom. Oczywiście nie wszyscy.

Nie musisz już usuwać zdjęć ze smartfona przed naprawą. To narzędzie pomoże
Marcin Watemborski

02.08.2022 | aktual.: 02.08.2022 14:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie wszyscy producenci i nie wszędzie udostępnią nową opcję dla wszystkich, którzy chcieliby naprawić ich smartfony. Właściwie obecnie mowa jest jedynie o Samsungu w kontekście modelu Samsung Galaxy S21, który zyskał nowy tryb naprawczy. Ten zaś jest testowany przez użytkowników w Korei Południowej.

Nowy tryb naprawczy ma za zadani ułatwić życie użytkownikom smartfonów oraz ograniczyć zapędy niektórych serwisantów-podglądaczy. Niejednokrotnie słyszeliśmy historie o tym, jak po oddaniu smartfona do naprawy, znikały z niego zdjęcia, zostały wysłane komuś na maila lub ktoś wykorzystał je do szantażu właściciela urządzenia.

Zgodni z tym, co podaje Samsung, nowa funkcjonalność w smartfonach Samsung Galaxy S21 ma sprawić, że ich właściciela będą mogli spać spokojni, gdy samo urządzenie będzie w zakładzie naprawczym. Wcześniej najskuteczniejszym sposobem było przywrócenie smartfona do ustawień fabrycznych, które wymazywało wszystkie dane. Wprowadzanie ich na nowo było niezwykle męczące.

Tryb naprawczy sprawi, że po jego włączeniu, urządzenie się zrestartuje. Po ponownym uruchomieniu nikt nie będzie miał dostępu do zdjęć, wiadomości ani kont przypisanych do urządzenia. Dostępne będą jedynie domyślne aplikacje. Po to, by powrócić do normalnego trybu pracy urządzenia, wystarczy wprowadzić ustawiony kod lub odblokować je za pomocą odcisku palca.

Samsung informuje, że jeżeli tryb naprawczy się sprawdzi w serii Galaxy S21, zostanie on wprowadzony do innych linii produktów. Firma podkreśla, że jednym z głównych jej zadań jest zapewnienie użytkownikom komfortu korzystania ze smartfonów oraz bezpieczeństwa wrażliwych danych.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Komentarze (0)