Kampania "Niebezpieczna muzyka" - podczas jazdy skup się na drodze, nie na muzyce
Agencja reklamowa z Ekwadoru we współpracy z tamtejszą szkołą jazdy stworzyła kampanię, w której gwiazdy muzyki przypominają o tym, co jest ważne podczas kierowania samochodem. Nie pozwólcie, żeby Bowie, Manson czy Sia zakryli wam oczy.
"Szukając piosenki, szukasz wypadku" - takie hasło towarzyszy kampanii społecznej zorganizowanej przez ekwadorską szkołę jazdy. Według jej twórców wyszukiwanie konkretniej piosenki podczas kierowania samochodem, odwraca naszą uwagę od drogi na blisko 20 sekund. Tyle samo czasu zajmuje napisanie wiadomości o długości 100 znaków.
Twórcy reklamy apelują do kierowców, żeby podczas prowadzenia samochodu nie skupiać się na wybieraniu muzyki, a na drodze. Przypominają o tym zdjęcia wykonane z modelami ucharakteryzowanymi na gwiazdy muzyki: Davida Bowie, Marilyna Mansona i Sii Furler. Muzycy na siedzeniu pasażera zakrywają oczy prowadzącemu samochód mężczyźnie.
Reklamę wykonała agencja Garwich BBDO, która specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych.