Nikon odpowiada na zarzuty wkurzonych klientów serwisu

Niedawno informowaliśmy Was o wysłaniu przez twórców strony polishnikonservice.com listu otwartego do autoryzowanego serwisu firmy Nikon. Polski oddział odpowiedział na maila, jednak z listu nie wynika nic konkretnego.

Nikon odpowiada na zarzuty wkurzonych klientów serwisu 1Nikon odpowiada na zarzuty wkurzonych internautów z polishnikonservice.com
Krzysztof Basel

Niedawno informowaliśmy Was o wysłaniu przez twórców strony polishnikonservice.com listu otwartego do autoryzowanego serwisu firmy Nikon. Polski oddział odpowiedział na maila, jednak z listu nie wynika nic konkretnego.

*Szanowni Państwo,

Szanowni użytkownicy produktów Nikon, *

Na wstępie pragniemy wyrazić ubolewanie za to, że Nikon Polska nie wyszedł naprzeciw wszystkim Państwa oczekiwaniom dotyczącym świadczonych przez nas usług, czego daliście wyraz w przesłanym do nas liście otwartym oraz opiniach prezentowanych na forum. Pragniemy podkreślić, iż jesteśmy świadomi, że jakość i funkcjonalność aparatów marki Nikon oraz obiektywów Nikkor, a także dostępność wysokiej jakości serwisu jest ogólnie bardzo ceniona. Oczekiwania naszych Klientów są dla nas siłą napędową, dzięki której rozwijamy nasze produkty i poprawiamy ich  jakość, a także podnosimy standard usług. Odnosząc się do Państwa uwag i pytań, informujemy, iż według naszych statystyk, w szczytowym okresie wakacyjnym bieżącego roku naprawa w serwisie Nikon Polska trwała przeciętnie 9 dni roboczych. Ten czas jest dłuższy w porównaniu do średniego poziomu europejskiego wyliczanego dla najbardziej zawansowanych krajów, dlatego naszym zamiarem jest jego skrócenie w celu uzyskania analogicznych standardów w naszym kraju. Niemniej jednak chcielibyśmy podkreślić, że wydłużenia czasu napraw często były całkowicie lub w znacznym stopniu niezależne od Nikon Polska.  Spowodowane były na przykład brakiem odpowiedzi ze strony Klienta lub niedostępnością rzadkich części zamiennych. Nie znaczy to, że nie popełniliśmy pojedynczych błędów i zaniechań, ale w takich przypadkach staraliśmy się je rozwiązywać w trybie indywidualnym. Dokładamy jednocześnie wszelkich starań, by niedogodności Klientów związane z oczekiwaniem na naprawiany sprzęt były jak najmniejsze. W takich wypadkach, w miarę możliwości, wypożyczamy aparaty zastępcze. W przypadkach szczególnych, jeśli usterka wynika z wady produkcyjnej, Nikon Polska pokrywa oczywiście koszty przesyłki sprzętu w obie strony.

Ostatnio otrzymaliśmy od naszych Klientów sygnały o konieczności wprowadzenia ulepszeń na poziomie Serwisu, w zakresie wydłużenia gwarancji. Zgodnie z przyjętymi założeniami, oddziały Nikon w niektórych krajach europejskich mogą udzielać 2-letniej gwarancji w miejsce 1-rocznej. W niektórych krajach oddziały Nikon mogą działać według odmiennych zasad dotyczących gwarancji. Aktualnie Nikon Polska nie wprowadza wydłużonej w stosunku do standardowej 1-rocznej gwarancji. Szczegółowe zasady dotyczące Europejskiej Gwarancji Nikon zostały zebrane i udostępnione na stronie:

Niemniej jednak, Nikon Polska nie wyklucza wydłużenia czasu gwarancji w ramach podejmowanych w przyszłości akcji promocyjnych, o ile pozwoli na to sytuacja finansowa.

Odnosząc się do pozostałych aspektów obsługi Klienta, chcielibyśmy podkreślić, iż są one nieustannie badane w odniesieniu do konkurencji i innych oddziałów Nikon w Europie. Nasze działania mają na celu poprawę standardu usług i obejmują ich szeroki zakres, począwszy od od czasu naprawy (reorganizacja procesu naprawy; reorganizacja magazynu części w Polsce i łańcucha logistycznego,) i komunikacji z Klientami (elektroniczny obieg dokumentów; komunikacja z Klientami serwisu w zakresie aktualizacji oprogramowania, itd.), a skończywszy na zmianie systemu naliczania opłat za naprawę.

Nikon Polska pozostaje zawsze otwarty na opinie Klientów, w tym te krytyczne a zarazem konstruktywne, które pozwalają nam identyfikować obszary do poprawy a następnie podnosić standard świadczonych usług. Stąd prosimy o kontakt e-mailowy na adresserwis@nikon.pl lub przez formularz ?zadaj pytanie?dostępny na naszej stronie. Dodatkowo, nasi pracownicy chętnie odpowiedzą na Państwa pytania również podczas targów, wystaw i imprez branżowych. *

Z poważaniem,

Nikon Polska*

Źródło artykułu: WP Fotoblogia

Wybrane dla Ciebie

Gang fok przegania rekina. U wybrzeży Afryki foki dały popis współpracy
Gang fok przegania rekina. U wybrzeży Afryki foki dały popis współpracy
Nie uwierzysz na co patrzysz. Polacy w ścisłej czołówce takich zdjęć
Nie uwierzysz na co patrzysz. Polacy w ścisłej czołówce takich zdjęć
Niesamowity kadr przedstawiający pradawny gatunek skorupiaka wygrał prestiżowy konkurs
Niesamowity kadr przedstawiający pradawny gatunek skorupiaka wygrał prestiżowy konkurs
Ekstremalnie rzadki aparat został sprzedany za 3,5 mln euro. Wyprodukowano go 100 lat temu
Ekstremalnie rzadki aparat został sprzedany za 3,5 mln euro. Wyprodukowano go 100 lat temu
Kary za zdjęcia dzieci. Konsekwencje dla rodziców we Francji
Kary za zdjęcia dzieci. Konsekwencje dla rodziców we Francji
Rekin gonił cień drona. Zachowywał się, jak kot goniący zajączka
Rekin gonił cień drona. Zachowywał się, jak kot goniący zajączka
Brutalny atak jelenia na zdjęciu. Fotograf przestrzega turystów
Brutalny atak jelenia na zdjęciu. Fotograf przestrzega turystów
Widziałeś film z Hanksem? Aktor ostrzega przed oszustwem
Widziałeś film z Hanksem? Aktor ostrzega przed oszustwem
Perseidy, Droga Mleczna i świecące glony naraz. Oto zdjęcie jedno na milion
Perseidy, Droga Mleczna i świecące glony naraz. Oto zdjęcie jedno na milion
Meta wykorzystała publiczne zdjęcia z Facebooka i Instagrama do trenowania AI
Meta wykorzystała publiczne zdjęcia z Facebooka i Instagrama do trenowania AI
Prawdziwy skarb fotograficzny. Te zabytkowe aparaty nie zrobiły ani jednego zdjęcia
Prawdziwy skarb fotograficzny. Te zabytkowe aparaty nie zrobiły ani jednego zdjęcia
Tragedia podczas wycieczki. Kobieta spadła z urwiska robiąc selfie
Tragedia podczas wycieczki. Kobieta spadła z urwiska robiąc selfie