Nostalgiczna podróż w przeszłość. Ta reklama Kodaka Portra wywołuje uśmiech

Kodak Portra jest uważany za jeden z najlepszych kolorowych negatywów do dzisiaj. Wielu artystów pałających się fotografią tradycyjną nie wyobraża sobie pracy na innym filmie. Zobaczcie, jak był promowany w 1998 roku.

Nostalgiczna podróż w przeszłość. Ta reklama Kodaka Portra wywołuje uśmiech
Marcin Watemborski

07.06.2021 | aktual.: 07.06.2021 11:03

W reklamie Kodaka Portra z 1998 roku zobaczymy ówczesnego prezesa firmy George’a Fishera, który opowiada o zaletach negatywu u samego początku jego istnienia. Wówczas było dostępne kilka jego wersji, w tym VC oraz NC. Pierwsza z nich oznaczała bardziej nasycone kolory – vivid color, natomiast druga naturalne – natural color. Oba występowały w czułościach ISO (ASA) 160 oraz 400.

W latach 90. XX wieku były dostępne negatywy zwojowe (na rolce) w 2 rozmiarach: małoobrazkowym (typ 135) oraz średnioformatowym (120 oraz 220). Z czasem na rynku pojawiły się błony cięte Kodaka Porta przeznaczone do aparatów wielkoformatowych w rozmiarze 4x5 cala, jak też można było zobaczyć film zwojowy z czułością 800.

Unboxing a 1998 Kodak Portra VHS promotional box! - Film Photography

Na przestrzeni lat doszło do wielu zmian w specyfikacji Kodaka Portra. Przestał być on produkowany w typie 220, czyli dłuższym wariancie rolki średnioformatowej. Ogromną zmianą było też zniesienie podziału na VC i NC. Współcześnie produkowany jest jeden rodzaj negatywu kolorowego Kodak Portra, który charakteryzuje się dobrym odwzorowaniem tonów skóry, lecz jest cieplejszy w odbiorze (więcej żółtych tonów) niźli negatywy Fujifilm Pro NS oraz Pro H.

Film promocyjny, który możecie obejrzeć powyżej został udostępniony przez Jamiego Maldonado. Fotograf otrzymał go na kasecie VHS wraz z 4 rolkami Kodaka Portra.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)