Nowa kampania marki Mothercare pokazuje mamy takimi, jakimi są
Wiele współczesnych marek z rynku kosmetycznego stawia na tzw. ”body positive”, czyli podejście dotyczące akceptacji swojego ciała. Najnowsza kampania marki Mothercare, produkującej rzeczy dla mam, jest po prostu przepiękna. Pokazuje mamy takimi, jakimi są naprawdę, zamiast idealnych modelek.
Najnowsza kampania reklamowa, wypuszczona prze firmę Mothercare, to seria 10 zdjęć, które niszczą wyidealizowany obraz świeżo-upieczonych mam i stawia na naturalność. W cyklu zobaczymy ”Body Proud Mums”, czyli ”mamusie dumne ze swojego ciała” oraz ich poporodowe sylwetki, które nie są idealne. Są prawdziwe.
Jak czują się świeżo-upieczone mamusie?
Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, ponad połowa mam nie czuje się atrakcyjna ani zadowolona ze swojego ciała po porodzie. Badania wskazują również, że około 80 proc. mam porównuje się do wyidealizowanych obrazów modelek i czuje presję ze strony mediów na perfekcyjny wygląd. Około 90 proc. kobiet w wieku 18-25 chciałoby wyglądać, jak znani ludzie w magazynach.
51 proc. mam używa filtrów, gdy wrzuca zdjęcia do mediów społecznościowych, by ukryć niedoskonałości, których nie akceptuje. 61 proc. uważa, że w mediach źle kreuje się wizerunek kobiety po porodzie, co wpędza je w złe samopoczucie. Problem jest poważny w Północnej Irlandii, gdzie aż 67 proc. kobiet czuje się nieatrakcyjnie będąc rozebraną przed swoim partnerem.
Za zdjęcia była odpowiedzialna Sophie Mayanne. Jedną z zasad fotografki jest nieingerowanie w skórę swoich modeli.