Nowa reklama samochodów? Nic z tego! Lew chwycił zgubiony kołpak
Seria zdjęć autorstwa Petera Halla z powodzeniem mogłaby stanowić nową kampanię reklamową firmy samochodowej Volkswagen. Na fotografiach zobaczymy młodego lwa z kołpakiem w pysku i doskonale widocznym logo. Artysta miał dużo szczęścia i wykazał się niezłym refleksem.
05.04.2023 | aktual.: 05.04.2023 14:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Peter Hall jest zawodowym artystą i miłośnikiem fotografii. Mimo tego, że dziś mieszka w Wielkiej Brytanii, często wraca do rodzimego RPA, gdzie chętnie udaje się na wyprawy fotograficzne. Podczas jednej z nich ujął interesujący widok. Mowa o młodym lwie (jeszcze bez zjawiskowej grzywy), który pochwycił kołpak od koła samochodowego z charakterystycznym logo Volkswagena.
Fotograf nie marnował czasu i poświęcił go na robienie zdjęć wielkiemu kotu. Lew bawił się kołpakiem przez dłuższą chwilę. W trakcie tego kilkukrotnie ustawiał się do fotografa pyskiem, dzięki czemu ten mógł zrobić interesujące kadry.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zdjęcia wyglądają, jakby była to całkowicie zaplanowana akcja. Kołpak z literami VW jest doskonale widoczny i nikogo chyba nie zdziwiłoby to, gdyby Hall podesłał te zdjęcia do producenta samochodów. Reklama gwarantowana!
Zdjęcia zostały zarejestrowane w Kgalagadi Transfrontier Park w Południowej Afryce. Fotograf korzystał z pełnoklatkowego bezlusterkowca Canon EOS R6 z długim teleobiektywem. Ogniskowa była ustawiona na ok. 500-600 mm, a przysłona na f/9.
Mimo domknięcia otworu głębia ostrości i tak jest w miarę płytka, ale nie przesadnie. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak wyglądało otoczenie młodego lwa. Niektóre kadry ujawniają, że towarzyszyły mu inne koty, lecz tylko on zainteresował się kołpakiem.
Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii