NVIDIA przedstawia Ansel - narzędzie do „fotografowania w grach komputerowych”
Wraz z rozwojem nowych technologii i realizmu w grach komputerowych, kilku fotografów zaczęło się zajmować robieniem zdjęć (zrzutów ekranu) podczas rozgrywki. Organizowane są niewielkie konkursy „fotograficzne” oraz wystawy. Jeden z liderów rynku kart graficznych i gamingu przedstawił nowe narzędzie dla entuzjastów obrazków z gier.
NVIDIA Ansel to narzędzie potężne narzędzie przeznaczone do przechwytywania ekranu podczas grania. Nazwa oczywiście pochodzi od legendarnego fotografa – Ansela Adamsa. Co do samego programu – umożliwi on graczom coś więcej niż zwykły screenshot. Po aktywacji narzędzia będą oni mogli kontrolować perspektywę, obracać model oraz zapisywać zdjęcie w wysokiej rozdzielczości.
Do dopieszczenia ostatecznego wyglądu zdjęcia, Ansel został wyposażony w dodatkowe opcje, takie jak: jasność, winieta, szkic, korekcja koloru oraz efekty specjalne. Interesujące jest również to, że zdjęcia wyeksportowane jako panoramy 360 mogą być wyświetlane przy użyciu Google Cardboard i podobnych zestawów do oglądania VR.
Nowe gry, które wspierają Ansel to: The Witness, Tom Clancy's The Division, Lawbreakers, Paragon oraz No Man's Sky.